Passat B6 produkowany był w latach 2005 – 2010. Samochód wyróżnia się duża ilością miejsca w środku, potężnym bagażnikiem (szczególnie w wersji kombi), nowoczesnymi jednostkami napędowymi FSI, TSI, TFSI oraz 1.6 TDI, 2.0 TDI i bardzo długą listą wyposażenia dodatkowego.
Chcesz samochód z skrzynią zautomatyzowaną? To samochód dla Ciebie!
Kupujący samochód klasy średniej z okresu produkcji Passata B6 niewiele mają do wyboru samochodów z nowoczesnymi zautomatyzowanymi, dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów. Próżno szukać rozwiązania podobnego do DSG stosowanego przez Volkswagena w Mazdzie 6 czy Avensis. Jeśli więc chcesz kupić samochód z najnowocześniejszą obecnie skrzynią biegów w tej grupie cenowej aut używanych Passat B6 jest kuszącą propozycją.
Instalacje LPG
Kupując Passata B6 i decydując się na założenie instalacji gazowej najlepiej wybrać najsłabszą jednostkę benzynową 1.6 o mocy 102 KM. Niestety założenie na chwilę obecną gazu do aut z wtryskiem bezpośrednim wiążę się z albo z wysokimi kosztami albo z równoległym zużyciem gazu i benzyny.
1.9 TDI czy 2.0 TDI?
2.0 TDI jest silnikiem bardziej nowoczesnym za to jego naprawa będzie droższa. Trudno na rynku aut używanych znaleźć 1.9 TDI a jeśli je już znajdujemy to często są one droższe niż 2.0 TDI mimo niewielkiej mocy (1.9 TDI dostępny w Passacie B6 ma jedynie 105 KM!).
Idealne auto dla rodziny
Niewątpliwą zaletą opisywanego samochodu jest wspominany już ogromny bagażnik. W sedanie jest to 565 litrów a w kombi aż 603!
Dostępny również jako FastBack
W pewnym sensie Passata B6 zapoczątkował na nowo erę „coupe klasy średniej”. Po wprowadzeniu Passata CC w 2008 do sprzedaży niedługo pojawiały się samochody klasy średniej z takim nadwoziem u innych producentów.
Niestety samochód z 2.0 TDI będzie awaryjny. Sama za siebie mówi akcja wymiany wtryskiwaczy przeprowadzona przez producenta zupełnie jak w samochodach francuskich. Niestety wymieniane były tylko te z literką „M” na końcu.