Silnik 1.8 TSI to turbodoładowany benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i warstwowym spalaniem paliwa.
1.8 TSI posiada moc 160 KM. Często jest mylony z jednostką 1.8 TFSI o mocy 120 KM – jednostka ta nie posiada kompresora. Żeby było ciekawiej TFSI to oznaczenie silników TSI w Audi. Występuje również 1.8 TFSI który posiada 160 KM i podwójne doładowanie.
1.8 TSI montowany jest w samochodach:
- Audi A4
- Seat Leon, Exeo, Altea
- Volkswagen Passat oraz Passat CC
- Skoda Octavia II, Superb, Yeti
Jednostka posiada bardzo dobry rozkład momentu obrotowego – jest bardzo elastyczna na niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy to 250 Nm i jest on dostępny już od 1500 obr/min.
LPG
Do silników 1.8 TSI istnieją dedykowane zestawy STAG 400 LPG do montażu instalacji gazowej. W takiej instalacji gazowej gaz podawany jest wraz z niewielką dawką benzyny, aby zapobiec zastaniu się wtryskiwaczy gazowych (z uwagi na bezpośredni wtrysk benzyny wtryskiwacze benzynowe muszą pracować cały czas).