Na aukcjach internetowych oferowane są zawieszenia pneumatyczne jako dodatek tuningowy. Oczywiście mowa tu o zestawach typowo tuningowych, ponieważ istnieją również samochody, które fabrycznie posiadają zawieszenie pneumatyczne. Taka opcja jest często dostępna np. w Mercedesach klasy S. Mowa tu jednak o zestawach zawieszenia pneumatycznego określanych jako AirRide albo LowRider do aut o sportowym zacięciu, które nigdy seryjnie takiego zawieszenia nie posiadały. Przykładem takiego samochodu jest BMW serii 3 (E46, E90).
Zawieszenie pneumatyczne, jeśli nie posiada homologacji jest nielegalne. Tak krótko można podsumować legalność takiego zawieszenia. Homologacja jest dokumentem stwierdzającym legalność jego zastosowania w danym pojeździe. W przypadku zawieszenia nie ma takiego ujednolicenia jak np. w przypadku opon, które posiadają rozmiar, nośność oraz indeks prędkości. Zawieszenie jest dedykowane do konkretnego modelu pojazdu. Jeśli dany element nie posiada homologacji, i to dedykowanej do danego samochodu nie możemy go zastosować w samochodzie, który jeździ po drogach publicznych. Jeśli mamy samochód rajdowy, który lawetą przewozimy na tor wymóg homologacji zależy od organizatora rajdów.
Czy mogę sobie do BMW serii 3 F31 założyć zawieszenie od BMW F11 (seria 5)? LEGALNIE? Zależy mi na takim rozwiązaniu ponieważ mam zabudowaną lodówkę w bagażniku (rozwożę wołowinę argentyńską do restauracji) i niestety stale opadnięty tył co mnie bardzo denerwuje.