Komfort jazdy z zawieszeniem pnematycznym

Zawieszenie pneumatyczne jest jednym ze stosowanych przez producentów sposobów zwiększenia komfortu jazdy. Z czego wynikają zalety tego typu zawieszenia?

Brak połączenia elementem z ciała stałego w osi pionowej kół z karoserią

Przy klasycznym zawieszeniu opartym o sprężyny śrubowe odgłosy toczenia się kół oraz drobne drgania asfaltu są przenoszone na karoserię. W zawieszeniu pneumatycznym nie ma tego efektu.

Wybieranie nierówności

Sprężyna śrubowa posiada wyższą masę niż powietrze w miechu pneumatycznym, dlatego też miech zawieszenia zareaguje szybciej i zmniejszą bezwładnością niż sprężyna śruba, lepiej wybierając nierówności. Zawieszenia pneumatyczne także same w sobie tłumią nierówności w sposób bardzo delikatny. O ile pojęcie sprężyna powietrzna jest pojęciem generalnie prawidłowym sprężyna taka nie wpada w drgania takiego jak klasyczna sprężyna śruba o bardzo niskim tarciu wewnętrznym.

Stały prześwit i stała sztywność zawieszenia – niezależnie od obciążenia

To kolejna zaleta. Wszyscy kierowcy dostawczaków znają efekt zwiększenia się komfortu jazdy załadowanym samochodem (pusty jest zbyt sztywny). W zawieszeniach pneumatycznych, szczególnie tych aktywnych – ze zmiennym stopniem tłumienia amortyzatorów nie odczujemy tego efektu.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Technika. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *