III generacja

Trzecia generacja LPG to pierwsza z generacji LPG w której nie ma miksera. LPG podawane jest do cylindrów przez wężyki, które są zakończone wkrętakami bezpośrednio w kolektorze ssącym, blisko zaworów ssących, tak samo jak w przypadku instalacji IV generacji.

Jest to najwcześniejsza generacja LPG w której moc na gazie była bardzo bliska mocy uzyskiwanej na benzynie.

Funkcję „dozownika paliwa” pełni w tej instalacji regulator krokowy.

Instalacja ta w wielu samochodach sprawdzała się nawet lepiej niż instalacja IV generacji z zastosowanymi najtańszymi wtryskiwaczami. Dlaczego? Gdyż w trzeciej generacji, w której nie było oddzielnych wtryskiwaczy dla każdego cylindra mieszkanka dla każdego z nich była bardziej równomierna niż w przypadku IV generacji i wtryskiwaczy niskiej jakości.

Jedna odpowiedź na „III generacja

  1. Seveo pisze:

    Rzeczywiście instalacje 3 generacji były całkiem nie złe. Miałem taką instalację założoną w okolicach Warszawy przez poprzedniego właściciela mojego samochodu. Naprawdę zero problemów z gazem. Później miałem auto na IV generacji i właśnie najtańsze wtryskiwacze za 100 zł listwa i zniechęciłem się do gazu. Teraz mam samochód z TFSI pod maską i niestety zagazowanie się na obecną chwilę nie opłaca. A szkoda bo gaz to tanie, dobre i ekologiczne paliwo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *