W drugiej generacji LPG, gaz jest podawany jak w pierwszej generacji przez mikser LPG lecz dodatkowo jego ilość jest kontrolowana przez sterownik LPG, który korzysta z regulatora przepływu, którym jest silnik krokowy ze specjalna przepustnicą, która może zwiększać lub zmniejszać ilość LPG, którą jest zasilany mikser.Niegdyś, w czasach popularności samochodów z jednopunktowym wtryskiem paliwa II generacja LPG była powszechnie stosowana. Nie mniej jednak to właśnie z negatywnych doświadczeń z drugą generacją bierze się w Polsce mit problematycznych instalacji gazowych. Instalacje gazowe drugiej generacji były niesłychanie popularne dla dotyczyły się nich bardzo dokuczliwe problemy tj:
- znaczne ograniczenie mocy silnika, również podczas jazdy na benzynie (poprzez zwężkę w postaci miksera w układzie dolotowym)
- możliwość wybuchu gazu w kolektorze ssącym, a gdy kolektor był plastikowy skutkowało to jego uszkodzeniem. Mało tego często uszkadzana była również obudowa filtra powietrza. Gdy samochód „kichnął” na gazie właściciel musiał poskładać sobie sam prowizorycznie układ dolotowy. Oczywiście były stosowane odpowiednie urządzenia zapobiegające takim wybuchom gazu w praktyce były one jednak mało skuteczne, gdyż posiadały sporą bezwładność
- bardzo duże zużycie paliwa w cyklu miejskim podczas małych obciążeń silnika (mieszanka LPG była wtedy bardzo bogata)
- uszkadzanie gniazd zaworowych podczas większych obciążeń (mieszanka uboga)