Produkowany od 2018 Seat Terraco to średniej wielkości SUV. Samochód pod względem rozmiarów prawie dorównuje Kia Sorento, jest od niej tylko 6,5 cm krótszy. Pojazd na drodze robi więc wrażenie sporego auta. Nie jest jednak przesadnie wysoki, przy długości 474 cm mierzy zaledwie 166 cm, czyli 5 cm mniej niż Outlander III generacji, będąc jednocześnie od niego 3 cm szerszym. Wydaje się, że Terraco wyznacza nowe standardy w segmencie SUV-ów. SUV-y nowej generacji są bardziej zwarte, posiadają wysoki prześwit (prześwit Seata Terraco to 191 mm) ale nie są już tak wysokie jak poprzednicy. Dla porównania Sorento II miał aż 175 cm wysokości. Dodatkowo samochód jest bardzo lekki.
Terraco – aerodynamiczny, 7-mio miejscowy, SUV
Patrząc na Terraco widzimy samochód wysoko zawieszony, ale z umiarkowanie wysoką bryłą. Samochód nie wygląda tak jakby się miał przewrócić na następnym zakręcie – jak wiele innych SUV-ów. Opływowa sylwetka zwiastuje dobre właściwości jezdne, w tym stosunkowo niskie opory powietrza.
Seat Terraco 1.5 ECOTSI EVO 150 KM
Silnik 1.5 wydaje się mały jak na ten wielkości SUV-a. Nie jest jednak za mały. Terraco z podstawowym silnikiem 1.5 TSI waży w okolicach 1650 kg. To niewiele, zważywszy na wymiary zewnętrzne. Samochód dzięki opływowej bryle osiąga prędkość maksymalną (dane producenta) 201 km/h.
Adaptacyjne zawieszenie (pneumatyczne)?
Na długiej liście wyposażenia Terraco znajdziemy pozycję opisaną jako „Adaptacyjne zawieszenie (DCC)” za jedyne 3417 zł. Nie łudźmy się jednak, że za tę cenę dostaniemy zawieszenie pneumatyczne takie jak w Touaregu. To jedynie amortyzatory o elektronicznie regulowanym stopniu tłumienia. Sprężyny są standardowe: stalowe śrubowe a prześwit nie jest regulowany.
Czy warto kupić Seata Terraco?
Myślę, że pojazd jest dobrą alternatywą dla osób, które chciałby zakupić używanego średniej wielkości bądź dużego SUV-a ale obawiają się problemów z eksploatacją samochodu używanego. Istnieje więc duża szansa, że Terraco odbierze klientów osobom poszukującym używanego Audi Q5, BMW X3, X5, Mercedesa ML.
Terraco jest autem godnym polecenia dla osób którym spodobał się Renault Espace V ale poszukują samochodu z napędem na cztery koła (Espace jest napędzany tylko na przednią oś).
Piękny! Terraco to taka nowa Skoda Octavia dla Januszy
Mam ten samochód. Wygląd wiadomo super. Ale prowadzenie? Jak się jeździ spokojnie to jeszcze jest ok ale każdy gwałtownieszy manewr to POTĘŻNA podsterowność. Nie wiem co oni nie tak zrobili z tym samochodem ale każdy mocny ruch kierownicą powoduje jazdę na wprost.