Hyundai Tucson III

Hyundai Tucson trzeciej generacji to samochód, który zwraca na siebie uwagę nowoczesną stylistyką oraz faktem iż z zewnątrz wydaje się zdecydowanie większy niż w rzeczywistości jest. O ile bryła Tucsona II generacji sprawiała wrażenie lekko „ściśniętej” i nikt raczej go nie pomylił z luksusowym, dużym SUV-em to w przypadku trzeciej generacji można odnieść wrażenie, że mamy do czynienia z SUV-em klasy średniej. Mylą stylistyczne nawiązania do Santa Fe oraz fakt umieszczenia aż 6-ciu czujników parkowania na przednim zderzaku co jest cechą typową dla większych SUVów. Tuscon III jest SUV-em kompaktowym o czym zdecydowanie świadczy jego długość: 4,45 cm.

Bogate wyposażenie opcjonalne

Najtańsza wersja 1.6 GDI Classic kosztuje 87 400 zł. Najdroższe wersje to wydatek prawie 200 000 zł. To wskazuje iż w aucie tym możemy spotkać naprawdę bogate wyposażenie opcjonalne. A znajdziemy tam mi. takie dodatki jak: asystent parkowania, asystent zmiany pasa ruchu, funkcja rozpoznawania znaków drogowych, reflektory Bi-LED, elektrycznie sterowany fotel kierowcy (w 10 płaszczyznach) i pasażera (w 8 płaszczyznach), wentylowane przednie fotele. To wszystko świadczy o tym, że bogata lista wyposażenia opcjonalnego trafia już do SUV-ów kompaktowych. I to nie tylko marek premium. Tylko czekać aż do takich aut trafią takie dodatki jak zawieszenia pneumatyczne, czy elektrycznie wysuwany hak holowniczy.

W środku dużo gorzej niż na zewnątrz

Niestety, choć na zewnątrz samochód ten nie odbiega, a nawet przewyższa stylistyką takich liderów segmentu jak Volkswagen Tiguan to w środku zastaniemy odrobinę „koreańskiej tandety”. Wystarczy spojrzeć na panel klimatyzacji automatycznej, który wygląda mało estetycznie. Podobnie negatywnie można wyrazić się o zegarach i nawigacji.

Silniki

Wolnossący 1.6 GDi osiąga moc 132 KM i jest to moc wystarczająca tylko do spokojnej jazdy, podobnie jak 136 konny 1.6 CRDi. Silniki 1.6 T-GDi 177 KM zaspokoją większość kierowców, ale kierowca stosunkowo często będzie musiał korzystać z wysokich obrotów. Biorąc pod uwagę pojemność 1.6 T-GDi jet trochę za małą jednostką do tej wielkości pojazdu. Sytuację ratuje szybka skrzynia zautomatyzowana 7DCT. Tuscon 1.6 TGDI ze skrzynią 7DCT z napędem na przód jest najszybszym Tusconem na rynku, osiąga 100 km/h w 8,9 sekundy. Jest on szybszy, niż najmocniejszy 2.0 CRDi, ponieważ ten ostatni jest „zamulony” napędem 4×4 i klasycznym hydrokinetycznym automatem.

Najmocniejszy Tucson posiada silnik 2.0 CRDi o mocy 185 koni. Polecamy tu szczególnie wersję po liftingu wyposażoną w 8-mio biegowy automat. 6 biegów w nowoczesnym samochodzie to stanowcza za mało!

Dla kierowców ceniących sobie nowoczesność Hyundai przygotował wersję hybrydową: 2.0 CRDi 48V MILD HYBRID 185 KM. Co ciekawe jest to hybryda nie z silnikim benzynowym ale z dieslem pod maską. Jej osiągi są identyczne jak w przypadku 2.0 CRDi o mocy 185 KM. Niższe jest zużycie paliwa, ale różnica wynosi mniej niż pół litra według danych producenta.

Brak natomiast w tym aucie naprawdę mocnego silnika benzynowego. Konkurenci takie silniki oferują np. Ford Kuga 2.0 EcoBoost 4×4 o mocy 242 KM, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD CVT, która ma 222 KM czy Tiguan 2.0 TSI 4MOTION DSG, który może się pochwalić 220 KM.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *