Produkowana od 2013 roku Octavia III generacji jest szersza, dłuższa ale lżejsza od poprzedniczki. To nowy trend w budowie pojazdów, odczuwalny zwłaszcza w grupie VAG.
Z jednej strony Rapid z drugiej strony Audi A6
Choć na fotografiach może trochę przypominać tańszą i mniejszą Skodę Rapid w realnym spotkaniu wiemy, że mamy do czynienia z samochodem większym…. gdy widzimy tył pojazdu łatwo pomylić go z Audi A6 C6. Nie jest to raczej zbieg okoliczności. Podobnie było w przypadku Seata Exeo, z tym, że ten ostatni technicznie całkowicie bazował na wyprowadzonym z produkcji modelu Audi.
Niedoładowana benzyna?! Zły adres!
Jeśli ktoś chciałby zamówić Octavie 3 generacji z motorem 1.4 czy 1.6 MPI to po prostu nie zamówi. W nowym modelu dostępne są tylko turbodoładowane motory TSI lub do wyboru diesele TDI.
Bagażnik – słynny atut Octavii powiększony
Nowa w wersji sedan Skoda ma bagażnik o pojemności aż 590 litrów!
Tylne zawieszenie – belka skrętna
Octavia II generacji posiadała tylne zawieszenie wielowahaczowe. W trzeciej generacji znajdziemy tam belkę skrętną. Wyjątkiem jest wersja 1.8 TSI. Sceptycy straszą, że nowa Octavia prowadzić będzie się gorzej. W praktyce? Osoby które miały II a teraz mają III generację nic takiego nie odnotowały.
Limuzyna?
Zewnętrzne wymiary tego samochodu pozwalają zdaniem wielu potocznie nazwać go limuzyną. Czy jednak na tylnej kanapie podróżuje się wygodnie? Z pewnością nie osobie w środku, której rozbudowany tunel środkowy ogranicza mocno miejsce na nogi. Gdyby jednak ktoś stwierdził, że w limuzynie miejsce z tyłu jest przeznaczone tylko dla dwóch osób to można taki argument łatwo obalić pytając się gdzie wyprofilowane siedzenia jak w limuzynie?
Sztuka kompromisu
Taka właśnie jest Octavia. Idealny kompromis. Wnętrze jest praktyczne i wygodne. Silniki – nie pomijając wersji RS – nie zużywają wiele paliwa a ich osiągi są wystarczające. Cały samochód jest dostojny, ale nie kosztuje zbyt wiele.
Mam taką Skodę 1.4 TSI jeździ miodnie, ale spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe to 9 litrów benzyny na 100 km. Czy to dużo? Liczyłem że spali trochę mniej…
E tam. Ciężki duży samochód? Nie zły wynik. U mnie przy 100 pali ponizej 6 litrow a na 3-ce zrywa przyczepnosc, taka moc taki moment!
Samochód fajnie wygląda dziwię sie tylko ludziom, którzy kupują samochód za 70 – 80 tysięcy złotych ze znaczkiem Skoda…