Renault Modus 1.5 dCi

Renault Modus to najmniejszy miniwan Renault bazujący na Clio, z którym dzieli płytę podłogową. Samochód produkowany jest od 2004 roku. W 2008 roku pojazd przeszedł face-lifting. Bliźniaczym modelem do Modusa jest Nissan Note.

Oprócz trzech silników benzynowych: 1.2, 1.4 oraz 1.6 Modus występuje również w ofercie z silnikami wysokoprężnymi. Ofertę diesli stanowią trzy wersje silnik 1.5 dCi o mocy:

  • 65 KM silnik 1.5 dCi w wersji bez intercoolera
  • 85 KM
  • 105 KM sprzężony z 6-biegową przekładnią

Zalety:

  • bardzo niskie zużycie paliwa silników 1.5 dCi – 5 litrów w cyklu miejskim
  • wysoki poziom bezpieczeństwa – 5 gwiazdek w teście Euro NCAP
  • mimo niewielkiej długości przestronne wnętrze
  • dużo schowków

Wady:

  • możliwość wystąpienia kosztownych usterek w silniku 1.5 dCi – w samochodach z dużymi przebiegami

Modus a Grand Modus

Oprócz „zwykłej” wersji Modus występuje również wprowadzona w 2008 roku wersja Grand Modus – pojazd jest dłuższy o 24 cm i posiada długość 403 cm.

 

2 thoughts on “Renault Modus 1.5 dCi”

  1. Mam Modusa 1.5dCi 68KM od 35 000 km i 3 lat. Silnik jest bardzo elastyczny, miałem przedtem Renault Megane 1.6 16v i przy niekorzystaniu z wysokich obrotów mam wrażenie że Modus jest nawet szybszy. To wszystko dzięki elastyczności. Silnik ten podobno nie odbiega pod względem elastyczności na niskich obrotach od najmocniejszego 1.5 dCi.
    Poza miastem to już niestety nie jest fajna jazda – nie przyciśniesz, zredukujesz ale to nic nie da. Ten silnik nie kręci się wysoko. Dlatego jak jeździsz poza miastem lepiej kup mocniejszą wersje.
    Spalanie przy jeździe w mieście na niskim silniku jest rewelacyjne: 6 litrów. Niewiele więcej spaliłby smart który z tego samego rocznika jest droższy i występują kosztowne awarie. Samochód do miasta: rewelacja!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *