Renault Clio IV (2012 – )

Clio czwartej generacji to – w porównaniu z poprzednikiem – niższy i szerszy samochód o bardziej agresywnej, sportowej stylistyce.

 

Clio 5d - nieuważny obserwator nie zauważy 2 tylnych drzwi i myśli, że ma do czynienia z Clio 3d, które nie jest produkowane

Clio 5d – nieuważny obserwator nie zauważy 2 tylnych drzwi i myśli, że ma do czynienia z Clio 3d, które nie jest produkowane

Samochód oferowany jest w dwóch wersjach nadwozia:

  • 5 drzwiowy hatchback (który z uwagi na brak widocznych tylnych klamek wygląda jak samochód 3 drzwiowy)
  • 5 drzwiowe kombi (oznaczona Clio Grandtour)

Hatchback posiada ukryte w tylnych drzwiach klamki, dzięki temu wygląda dla nieuważnego obserwatora jak samochód trzydrzwiowy (na razie jednak brak Clio 3d IV generacji).

Silniki

Podstawową jednostkę napędową stanowi benzynowi 1.2 16v o mocy 75 KM – silnik przestarzały, który nie zapewnia ani dobrych osiągów ani niskiego spalania. Wybierając silnik benzynowy zdecydowanie warto zainteresować się jednostkami TCE. Wiekowe już diesle 1.5 dCi, mimo dużej pojemności i tylko 2 zaworom na cylinder zapewniają niskie zużycie paliwa.

Diesele w wersjach o mocy 90 KM, oraz wersję ENERGY Tce 90, wyposażono w system Stop & Start i układ odzyskiwania energii podczas hamowania.

Wyposażenie

Dla wygody Renault umieściło fabrycznie Hill Start Assist czyli system wspomagania ruszania pod górę. Niestety za klimatyzację musimy dopłacić.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Renault i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Renault Clio IV (2012 – )

  1. Eoror pisze:

    Genialny jest przód tego samochodu, naprawdę pierwsze skojarzenie to samochód sportowy. Najlepiej oczywiście gdy jest w kolorze czerwonym – wtedy Clio wygląda najkorzystniej.
    Gdybym kupował takie Clio to zapewne tylko z motorem 0.9 TCE, choćby na kredyt – 1.2 16v na pewno bym nie kupił – za słabe i za dużo pali.

    • Remi pisze:

      Jeśli liczysz na specjalną ekonomię w silniku 90 TCE to się mylisz ostro. Mam Sandero z tym motorem i średnio pali mi 6 litrów. Czy to mało? Gdybym wiedział że tak będzie to z pewnością wziąłbym 1.5 dCi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *