Wymiana uszczelki pod głowicą

Uszczelka pod głowicą łączy dwie zasadnicze części silnika:

  • blok silnika
  • głowicę silnika

między blokiem silnika i głowicą zachodzi wymiana oleju (dlatego blok, uszczelka i głowica posiadają odpowiednie kanały olejowe), wymiana płynu chłodniczego (stąd kanały chłodnicze) oprócz tego otwory na cylindry w uszczelce muszą wytrzymywać jeszcze większe ciśnienie i podciśnienie wytwarzane przez pracujące cylindry.

Wymieniając uszczelkę pod głowicą warto przeprowadzić także czynności remontowe silnika takie jak:

  • wymiana uszczelniaczy zaworowych
  • docieranie zaworów (jeśli tego wymagają)
  • docieranie gniazd zaworowych

Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga specjalnej kolejności dokręcania śrub głowicy ze specjalnym momentem (potrzebny jest do tego klucz dynamometryczny).

Jedna odpowiedź na „Wymiana uszczelki pod głowicą

  1. Jarek pisze:

    jestem mechanikiem i mowie wam: jak skladasz glowice to zalatw nowe sruby – na starych ktore ciezko wchodza ciezko dokrecic z wlasciwym momentem…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *