Uszczelka pod głowicą łączy dwie zasadnicze części silnika:
- blok silnika
- głowicę silnika
między blokiem silnika i głowicą zachodzi wymiana oleju (dlatego blok, uszczelka i głowica posiadają odpowiednie kanały olejowe), wymiana płynu chłodniczego (stąd kanały chłodnicze) oprócz tego otwory na cylindry w uszczelce muszą wytrzymywać jeszcze większe ciśnienie i podciśnienie wytwarzane przez pracujące cylindry.
Wymieniając uszczelkę pod głowicą warto przeprowadzić także czynności remontowe silnika takie jak:
- wymiana uszczelniaczy zaworowych
- docieranie zaworów (jeśli tego wymagają)
- docieranie gniazd zaworowych
Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga specjalnej kolejności dokręcania śrub głowicy ze specjalnym momentem (potrzebny jest do tego klucz dynamometryczny).
jestem mechanikiem i mowie wam: jak skladasz glowice to zalatw nowe sruby – na starych ktore ciezko wchodza ciezko dokrecic z wlasciwym momentem…