Wyciek oleju

Wyciek oleju silnikowego to częsta przypadłość silników w samochodach – niestety nie tylko tych starych.

Typowo pojawiają się:

  • wycieki oleju spod pokrywy zaworów (tzw. klawiatury)

wystarczy jedynie wymienić uszczelkę pokrywy zaworów. Silnik zazwyczaj “lubi” dymić spod maski przy takim wycieku – spadające krople oleju na kolektor dolotowy palą się. Jakiś czas można jeździć z takim wyciekiem. W pokrywie zaworów nie ma dużego ciśnienia oleju – jest tam kąpiel olejowa.

  • wycieki oleju spod miski olejowej

Wyciek oleju spod misy olejowej również nie jest usterką z którą bezwzględnie trzeba zatrzymać eksploatację samochodu – o ile oczywiście nie wypadł korek oleju. Wymiana bywa w niektórych przypadkach bardzo prosta w niektórych skomplikowana – gdy miska olejowa jest na wielu śrubach i ma skomplikowany kształt lub co gorsza przysłaniają ją inne elementy.

  • wycieki oleju z simeringów wału

Wymiana niestety jest dość kosztowna w szczególności jeśli cieknie po stronie skrzyni biegów.

  • wycieki oleju spod głowicy

Niestety tu wymiana jest najdroższa, koszt uszczelki jest najwyższy i nakład pracy również nie jest mały. Wymiana uszczelki pod głowicą to nie jest czynność dla mechanika-amatora.

W przypadku wycieku oleju spod głowicy niektórzy radzą dokręcić śruby głowicy – może to pomóc jeśli wcześniej, po remoncie silnika, nie zostały one dokręcone. Jeśli były dokręcone poprawnie zazwyczaj jedynie pogorszymy sytuację lekko ruszając w ten sposób pękniętą uszczelką.

Oprócz tego wycieki mogą pojawić się np:

  • spod obudowy filtra oleju
  • obudowy rozrządu (przy autach posiadających łańcuch rozrządu)
  • napinacza rozrządu

i w wielu innych miejscach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


+ 3 = osiem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>