Opel Astra IV Sedan – 140 KM i LPG prosto z Gliwic

Opel Astra czwartej generacji oznaczany również jako Astra J, w wersji sedan to dobra propozycja dla rodzin bądź firm potrzebujących wygodnego sedana.

Eleganckie nadwozie sedan doskonale sprawdzi się w rodzinie, która posiada już starsze dzieci, która nie potrzebuje przewozić już wózków dziecięcych i w firmie, która nie ma funduszy na zakupu samochodu klasy średniej – jednak wyglądająca bardzo ładnie Astra IV generacji z powodzeniem zastąpi taki samochód, a dodatkowo nadwozie mierzące 467 cm sprawia, że samochód dużo łatwiej zaparkować niż większy model Insignia.

100 km za mniej niż 20 zł

Astra IV Sedan jest produkowana od 2012 roku w fabryce General Motors w Gliwicach. Samochód wyposażony w oszczędny i dynamiczny 140 konny, turbodoładowany silnik 1.4 można zamówić z fabryczną instalacją LPG. Instalacja LPG zapewnia Oplowi prosto z Gliwic bardzo niskie koszty zużywanego paliwa. Przejechanie nowym Oplem 100 km w cyklu mieszanym stosując ekonomiczny tryb jazdy kosztuje poniżej 20 zł.

Seryjny montaż instalacji gazowej ma taką przewagę nad zakładaniem LPG do samochodu we własnym zakresie, że nie powoduje utraty gwarancji. Zakładanie gazu, na własną rękę, do nowego samochodu często mija się z celem, gdyż utrata gwarancji to zbyt duża strata.

Astra z silnikiem 1.4 Turbo posiada wysoki moment obrotowy wynoszący 200 Nm w zakresie obrotów od 1850 do 4200 obrotów. Ze względu na to, że obroty użyteczne silnika benzynowego są wyższe niż silnika diesla, motor ten zapewnia lepszą elastyczność niż 125 konny 1.7 CDTI. Do silnika 160 KM 2.0 CDTI nieco jednak mu brakuje.

4 thoughts on “Opel Astra IV Sedan – 140 KM i LPG prosto z Gliwic”

  1. Nowe turbodoładowane silniki w idei tzw. downsizingu mało palą tylko w danych technicznych! Poniżej 10 litrów mieście możliwe jedynie przy jeździe, przy której turbo prawie nie pracuje! Jazda z wykorzystaniem 140, albo choćby 100 KM odbije na kieszeni właściciela mocny odcisk razem z podwyższonym zużyciem silnika. Auto więc nie nadaje się dla kogoś kto moc zamierza wykorzystywać a jedynie do amatorów posiadania szybkich samochodów, którzy zmieniają biegi przy 2500 rpm, bynajmniej nie z pedałem gazu zanudzonym do podłogi gdyż obciążenie panewek spowoduje wizytę szybką w serwisie!

Skomentuj Feliks Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *