Zipp Pro 50

Zipp Pro 50 to motorower przypominający wyglądem superbike. Produkowany jest od 2011 roku, w 2012 roku przeszedł modernizację.W zmodernizowanym modelu przeprowadzono liczne modyfikacje oraz poprawiono błędy poprzednika (mocowania silnika, ładowania akumulatora i przewodu hamulcowego). Jest to tak naprawdę chiński motocykl.

Pro 50 to model idealny do nauki jazdy. Nie jest on dobry do jazdy w trasie – jest po prostu zbyt wolny ani do wyjazdu na zakupy. Nie jest także szczególnie komfortowy – w końcu to „ścigacz”.

Przedni hamulec wyposażono w mechaniczny ABS – pozwoli on z pewnością wybawić wielu początkujących kierowców z wielu groźnych sytuacji drogowych – blokada przedniego koła na dłuższy moment to niemal pewny wypadek a ten znów oznacza często zniechęcenie do dalszej jazdy jednośladem bądź zakazem jazdy na motorze przez opiekuna (w przypadku nastolatków).

Tuning

Fabrycznie wyposażony w czterosuwowy silnik o oznaczeniu 139 FMB (taki sam jaki posiada mi. Zipp Neken) i niewielkiej mocy: 3,9 KM. Można jednak w nim wymienić cylinder na 72 ccm3 lub 80 ccm3 zwiększając tym samym moc. Niestety pojazd po tej modyfikacji nie może być legalnie zarejestrowany jako motorower.

Ekonomiczność

Motorower jak przystało na czterosuwowe 50 ccm3 jest bardzo ekonomiczny – zadowala się 2,5 litra paliwa, absolutne maksimum to 3 litry na 100 km.

Rewelacyjny wygląd

Niewątpliwie jedną z większych zalet pojazdu jest jego bardzo atrakcyjny wygląd. Pojazd większość osób pomyli z motocyklem superbike.

Nietania zabawka

Motorower nie jest tani. Jego cena wynosi około 4500 zł. Za tę cenę możemy już dziś kupić chińskie motocykle klasy 125 ccm3, których koszty eksploatacji oraz spalanie nie będzie obiegało od tego modelu a jazda powinna być znacznie przyjemniejsza. Tu jednak docelowy klient jest inny: taki klient nie posiada prawa jazdy. Paradoksalnie mimo małej pojemności z motocykli, które kosztują nowe kilka tysięcy pln motocykl ten prezentuje się najlepiej choć jest jedynie motorowerem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Motorowery i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Zipp Pro 50

  1. Artur pisze:

    ścigacz 50 ccm3 do tego 4T? Wolne żarty… gdyby to było 2T jak np. AM6 który bez zbytniego kombinowania ma 6 KM to miałoby to sens, po tuningu 50 ccm3 2T jeździ jak 125 4T! A 4T to lipa. 2T są prawie 2 razy mocniejsze niż 4T przy tej samej pojemności.

    • Biker pisze:

      Szczerze mówiąc to osobiście wolałbym jeździć słabszym 4t niż mocniejszą (KOSIARKĄ).
      Pro 50 Brzmi jak 125-250ccm (bass z wydechu), a np. TZR (Crazy Frog :P)
      Jak Osobiście Widze Szczeniaka, Który Przy 45km/h Leży Na Baku tzr-ki i Bzyczy Przez Miasto Na tych Cieniutkich Kółkach To Aż Sie Srać Chce…
      P.S. 2T To Już Niestety Tylko Reanimowany Na Siłę Zabytek (Gratka Dla Wiejskich Tuningowców) i Nieinteresuje Mnie Że Yamaha „Poleci ponad 100km/h Bo Od Szybkości Są Większe Pojemności 😛

      • Marcin pisze:

        no i spalanie 2T jest bardzo wysokie
        kuzyn ma stara yamahe z 2t pali mu srednio 4 litry paliwa + olej
        moj stary ma logana 1.5 dci i jest ciety na paliwo bo mowi ze nie bedzie placic do iraku calej swojej wyplaty: jak jezdzi tak jak on lubi – czytaj strasznie wolno – spalanie 3.9 litra
        wychodzi na to ze slaba 50-tka pali wiecej niz samochod ktory pomiesci znacznie wiecej no i jest znacznie szybszy – smieszne
        stary powiedzial ze kupi motor ale na pewno nie 2t, ale cos co pali max 2 litry na 100 km bo sie musze oszczednosci uczyc 😛

        • Tata Marcina pisze:

          Marcin podobno jesteś przeziębiony, nie powienieneś się uczyć? Ja siedzę w pracy a ty jak zawsze sobie bimbasz.
          Rób tak dalej a nie kupię nawet skutera z marketu!!
          A za tego „starego” po dupie i tak dostaniesz!!
          I ja wcale nie jeżdżę wolno ale przy 70 km/h silnik spala znacznie mniej niż przy 90 km/h -ucz się fizyki to zrozumiesz!!!

  2. TDM pisze:

    Biker Ma Racje. Jak słysze 2t to myśle że ktoś trawe kosi albo gałęzie przycina…
    jakiś tydzień tem miałem okazie się karnąć pro 50 i musze przyznać że prowadzi się ZAJE>>ŚCIE…Lekko, Pewnie, Stabilnie Jak Dorosłym Motorem. Tylko Przyspieszenie inne 🙂 Ale Miejsca W Ramie Jest Sporo 😛

  3. permit pisze:

    marzy mi się taki sprzęcik, jak sądzicie czy używanego kupię w wakacje za 2500 zł?
    Więcej raczej nie uda mi się uzbierać 🙁

  4. Piotr pisze:

    Słuchaj Permit dasz radę kupić pro 50 za taką kasę wiem to z własnego doświadczenia bo sam posiadam takie cudo 🙂

  5. ssas pisze:

    głupi jestes tzr jest zajebiste 95km/h 50ccm a 2t jest sto razy lepsze od 4t jełopie
    ja moja tzr’ka biore ta pro 50 jak zabawke wiec sie uspokuj kup sb to sie scigniemy

  6. Gregor pisze:

    Ale wy chłopaki bzdury piszecie,mam Pro 50,wsadziłem silnik 125 4t,moge łyknąć każdą TRZ 50.

  7. Rado pisze:

    Mój młodszy brat ma taki motor i powiem Wam, że jakość wykonania tragedia! Spawy są tak zrobione, jakby był po wypadku – choć to nowy ze sklepu!!! Wszystkie małe śrubki i opaski rdza, rdza i jeszcze raz rdza! W moim odczuciu lepiej wykonany jest polski-chiński Romet.

    Co do osiągów to się nie wypowiem bo na codzień mam moto, który ma 600 cm3 pojemności więc trudno żeby mnie osiągi w tym „ścigaczu” zaskoczyły pozytywnie.

    Jedyne co mi się spodobało to wydech. Jest cichy i nawet dość fajnie pracuje, nie zdradzając że to motorower. Nie wiem kto to kupuje ale mój brat ma 14 lat… jakbym zobaczył na tym moto gościa który ma dużo więcej bym się roześmiał 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *