Mercedes Klasy S W221

W-221 to flagowa limuzyna Mercedes-Benz produkowana w latach 2005 – 2013. Samochód występował w dwóch wersjach: „krótkiej” o długości ponad 5 metrów oraz długiej (oznaczenie L) o długości ponad 5,2 metra. Kombi oczywiście brak. Na podstawie W221 stworzono limuzyny Maybach 57 i Maybach 62.

7 biegowy automat G-Tronic w 2005 roku

Znakomita większość Mercedes W221 posiada 7-mio biegowe automaty o oznaczeniu G-Tronic. 5-biegowe automaty występowały jedynie w najmocniejszych wersjach: S 600 L oraz S 65 AML L z silnikami V12. Wynikało to z braku opracowania odpowiednio wytrzymałej wersji 7-mio biegowej przekładni. W jego następcy: W222 spotkamy już skrzynię 7 biegowe współpracujące z silnikami V12. W221 ze skrzynią manualną nie występowały.

7G-Tronic jest jednak bardziej awaryjny i mniej trwały niż 5-cio biegowa skrzynia Mercedesa.

Mercedes W221 z czterocylindrowym dieselem OM 651

Mercedes to marka, która niemalże na siłę, zawsze do każdego luksusowego pojazdu chce włożyć swojego 4-ro cylindrowego diesla OM 651 o kiepskiej kulturze pracy i „busowym” rodowodzie. Nie inaczej jest w przypadku W211. Wersja S 250 CDI BlueEFFICIENCY posiada taki motor. Jest to silnik OM 651 DE 22 LA biturbo generujący aż 204 KM i 500 Nm. Osiągi generuje więc na poziomie podstawowej wersji benzynowe S 300. Tylko ta kultura pracy… Nic dziwnego, że auta z tym motorem praktycznie nie sprzedawały się.

Pośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych

W W221 dość długo oferowany był pośredni wtrysk paliwa. Taki wtrysk występował mi. w S350 o mocy 272 KM, produkowanym do 2011 roku. U głównej konkurencji: Audi, BMW próżno szukać takiej jednostki, w tym roczniku. Rozwiązanie to nie tylko jest trwalsze ale również umożliwia założenie taniej i szybko zwracającej się instalacji LPG IV generacji.

Zawieszenie pneumatyczne w standardzie

Elementem wyposażenia, który zdecydowanie wyróżnia W221 jest standardowe zawieszenie pneumatyczne Airmatic. To rozwiązanie zapewnia wysoki komfort jazdy, ale i również wysokie koszta eksploatacji egzemplarzy które mają po kilkanaście lat. Niestety – dla użytkowników kilkunastoletnich W221 jest ono aktywne, a więc drogie są zarówno tylne jak i przednie miechy. Jeden amortyzator pneumatyczny do Mercedesa S W221 kosztuje 3000 zł i jest to cena za dobrej jakości zamiennik a nie oryginał.

Konwersja zawieszenia na sprężyny

Firma Arnott oferuje również zestaw do konwersji zawieszenia, jego koszt to jednak aż 7000 zł. Zestaw obejmuje jednak nowe sprężyny i klasyczne amortyzatory.

Korozja

W porównaniu do poprzedniej generacji S-klasy, Mercedes godnie zabezpieczył W221 przed rdzą. W221 praktycznie nie rdzewieje, oczywiście pod warunkiem, że samochód jest bezwypadkowy a wszystkie ubytki lakieru były usuwane na bieżąco.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Mercedes. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *