Mercedes GLS (X166)

Mercedes GLS nie jest klasą S w nadwoziu SUV, choć jest w ten sposób reklamowany. Mercedes GLS tak naprawdę bazuje na Mercedesie klasy E. Nazwa GLS pojawiała się dopiero po liftingu. GLS to zliftingowana klasa GL. Samo oznaczenie modelowe – X166 pozostało bez zmian. GLS to po prostu Mercedes GL produkowany od 2012 roku, ale po lifcie w 2016 roku.

Niezależnie od pewnego zamieszania z nazewnictwem, GLS to największy SUV Mercedesa. Jego długość to 513 cm a jego masa własna – w zależności od wersji silnikowej – oscyluje w okolicach 2,5 tony a dopuszczalna masa całkowita przekracza 3 tony.

Silnik, układ napędowy

Paleta silników GLS-a jest nie wielka, ale konkretna jeśli mieć na myśli maksymalną moc. Zgodnie ze światową tendencją odchodzenia od silników diesla, znajdziemy tam tylko jeden silnik wysokoprężny. Jest nim 3 litrowy V6 diesel o mocy 258 KM i jest to najsłabsza wersja GLS a setkę osiąga i tak w czasie poniżej 8 sekund.

Dla jeszcze bardziej wymagających klientów dostępne są:

  • benzyna biTurbo V6 o mocy 333 KM
  • benzyna biTurbo V8 o mocy 456 KM
  • benzyna AMG biTurbo V8 o mocy aż 585 KM

Wersja AMG posiada 7G-TRONIC a pozostałe 9G-TRONIC, czyli odpowiednio 7 i 9-cio biegowy automat.

GLS: 7-mio miejscowy SUV

Pojazd posiada 7 miejsc. Trzeci rząd, w którym znajdują się dwa fotele znajduje się w na stałe podłodze bagażnika i przy pomocy przycisku fotele te mogą być wysunięte w razie potrzeby. Fotele w ostatnim rzędzie są praktycznie pełnowartościowe, a dostęp do nich mamy poprzez pochylenie foteli drugiego rzędu (podobnie jak w samochodach 3-drzwiowych dostęp do kanapy tylnej).

Zawieszenie

X166 posiada seryjnie pneumatyczne zawieszenie. Co ciekawe: mimo ogólnej wielkości pojazdu i stopnia jego skompilowania ceny serwisu zawieszenia nie są przesadnie wysokie. Poduszka pneumatyczna Mercedes GL X166 tył to koszt niecałe 1000 zł. To cena za dobrej jakości zamiennik Arnott. To cena na poziomie zwykłych samochodów z zawieszeniem pneumatycznym.

Luksusowy SUV obszyty skórą ekologiczną

W Mercedesie GLS bardzo często znajdziemy tapicerkę ARTICO – będącą skórą ekologiczną. Powodów zastosowania tego materiału można wymienić przynajmniej kilka. Przede wszystkim jest to materiał tak dopracowany iż jest trwalszy niż skóra naturalna. Po drugie, mniej wrażliwy na brud. Jest to cecha niezwykle ważna gdyż doskonały napęd 4×4 i niskie zawieszenie sprawiają, że prawie każdy właściciel GLS-a będzie chciał kiedyś sobie wjechać w błotko… Trzecim powodem – być może najważniejszym – jest światowa tendencja odchodzenia od naturalnych skór i futer. Przykładowo Gucci już od 2018 zrezygnował z naturalnych futer.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Mercedes. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *