Nowa Kia Sportage

Kia Sportage model 2010

Kia Sportage trzeciej generacji to jest niewątpliwie najładniejszym pojazdem typu SUV wyprodukowanym przez koreańskiego producenta. Pojazd został wprowadzony na rynek w 2010 roku. Stylistycznie pojazd przypomina Forda Kuge jednakże zdaniem wielu jest od niego ładniejszy. Samochód jest „bliźniakiem” Hyundai-a Tucson. Auto zostało zaprojektowane przez tego samego projektanta który zaprojektował mi. Audi TT, Audi A3, A4 i A6.

Silniki i osiągi

1.6 Benzyna 2WD ISG 2.0 Benzyna AWD 1.7 Diesel 2WD ISG 2.0 Diesel AWD
Skrzynia biegów 6 biegów manuala 5 biegów manuala 6 biegów automatyczna 6-biegów manuala 6 biegów manuala 6 biegów automatyczna
Norma spalin Euro V Euro V Euro V Euro V
Pojemność silnika (cm3) 1,591 1,998 1,685 1,995
Stopień kompresji 11.0:1 10.5:1 17.0:1 16.5:1
Maksmalna moc(bhp @ rpm) 135@6,300 163@6,200 116@4,000 136@4,000
Maksymalny moment obr. (Nm @ rpm) 165@4,850 194@4,600 260 @1,250 – 2750 320@1,800-2,500
0-60mph (96,6 km/h) 10.7 10.3 10.8 11.9 10.9 11.6
Prędkość maksymalna 178 km/h 182 km/h 180 km/h 173 km/h 181 km/h 181 km/h

Silnik 1.6

Benzynowy silnik 1.6 – podstawowa jednostka napędowa w Sportage to bardzo nowoczesny silnik. Jest to tzw. silnik GDI czyli silnik zasilany benzyną wtryskiwaną bezpośrednio do cylindrów pod wysokim ciśnieniem (Gasoline Direct Injection – stąd skrót GDI). Silniki tego typu były kiedyś stosowane przez Mitsubishi w modelu Galant (w 1996 roku) oraz w modelu Carisma (w 1997 roku). Zaletą tego silnik jest bardzo niskie zużycie paliwa spowodowane pracą na ubogich mieszankach (tzn. miej benzyny więcej powietrza) w pewnych zakresach obciążeń (tych w których nie jest potrzebna pełna moc). Jest to możliwe dzięki specjalnemu ukształtowaniu komory spalania i faktowi że wtryskiwacz benzynowy jest bezpośrednio w komorze i może tak sprytnie zaaplikować do niej paliwo że mieszanka jest bogatsza tuż przy świecy gdzie następuje jej zapłon.

Szacuje się że w przyszłości większość silników benzynowych będzie posiadało bezpośredni wtrysk benzyny.

Spalanie Kia Sportage

Zużycie paliwa i emisja CO2 1.6 Benzyna 2WD ISG 2.0 Benzyna AWD 1.7 Diesel 2WD ISG 2.0 Diesel AWD
6 biegów manuala 5 biegów manuala 6 biegów automatyczna 6-biegów manuala 6 biegów manuala 6 biegów automatyczna
Rozmiar kół 16”/17” 16”/17” 18” 16”/17” 16”/17” 18” 16”/17” 18” 16”/17” 18”
W mieście 7.5 9.9 10.03 10.6 6.0 6.3 6.8 7.0 8.7 8.9
Poza miastem 5.8 6.3 6.5 6.8 4.8 5.0 5.1 5.4 5.8 7.0
Średnie spalanie (mieszany) 6.4 7.6 7.9 8.2 5.2 5.4) 5.7 6.0 6.9 7.0
Emisja CO2 g/km 149 181 188 195 135 143 149 156 179 183

Wnętrze nowej Sportage

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kia i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

15 odpowiedzi na „Nowa Kia Sportage

  1. Darek pisze:

    Mam Kia Sportage 1.6 benzyna, wersja podstawowa, jeździ się dość fajnie, auto jest duże i komfortowe, silnik mimo że 1.6 a auto nie jest takie lekkie sprawuje się bardzo dobrze i jest cichy. Niestety samochód ma dość mały bagażnik. 6 biegowa skrzynia biegów to bardzo fajne rozwiązanie jeśli ktoś lubi sportową jazdę.

    • Janusz pisze:

      2.0 jest lepszym silnikiem. Jeździłem sportagem 1.6 i niestety to jest MUŁ. Moc jest tylko na górze, elastyczność minimalna zauważ że motor ten ma aż 6 biegów a przyśpieszenie do 100 km/h gorsze niż 2.0 które ma zwykła pięciobiegówkę.
      Gdyby 1.6 to był jakiś TSI jak VW to by było coś innego ale sam wtrysk bezpośredni nic nie daje tylko oszczędność paliwa ale za to nie założysz gazu – czyli finalnie jesteś w plecy 🙂
      Zobacz w danych technicznych: 2.0 ma wyższy moment (więcej Nm) na niższych obrotach. To nie podważalny argument że 2.0 jest o wiele przyjemniejsze.

  2. Piotrek pisze:

    Znajomy ma Kia Sportage ale ten starszy model zawsze śmialiśmy się z niego że to Korea, że brzydkie auto itp… no i niestety ten starszy model wyglądał jak wyglądał mi się osobiście nie podobał… gdy zobaczyłam na ulicy tą nową Sportage (akuratnie nie siedzę w samochodach więc nie wiedziałam o premierze) to myślałam że to jakieś nowe auto z USA, jakiś Dodge czy coś w tym stylu – wiem jaką te samochody mają stylistykę ponieważ sąsiad ma Caliber. No to myślałam że to jakaś nowa wersja! Jednym zdaniem stylistyka tego samochodu jest piorunująca! To już nie jest typowe auto koreańskie. Jestem kobietą więc nie wypowiadam się na temat silników itp, ale wygląd zewnętrzny jest super. To już nie jest ta typowa Korea, nie jest to Cee’d który próbuje udawać auta zachodnie to naprawdę super nowa, ciekawa stylistyka wśród samochodów to dla mnie teraz pionierzy w motoryzacji jeśli chodzi o design! Trzymać tak dalej!

  3. Beata pisze:

    czy już możecie coś powiedzieć na temat rdzy w tym samochodzie? namawiam męża na zakup tego modelu marki Kia, ale on uparł się że nie chce tego auta bo znajomy kupił Hiundaja i30 i mu cały pordzewiał po zimie a też na początku wszyscy mówili że blachy tego auta są bardzo dobre. czy naprawdę te auta mają jakieś problemy z korozją???
    obecnie mamy citroena C4 z 2007 i trzyma się bardzo ładnie – po zimie chciałabym go sprzedać bo będzie miał aż 5 lat i kupić nową lub roczną Kie. A może ktoś chce zamienić Sportage na C4 dopłata z naszej strony 55 000 zł?

  4. Andrzej pisze:

    ile kosztuje najbardziej podstawowa wersja Kia Sportage?

  5. Zenon pisze:

    to auto jest teraz naprawde popularne – co drugi nowy widziany suv w swieta to wlasnie on

  6. Mirek pisze:

    Kolega ma takie auto z najmniejszym silnikiem 1.6 – kupił bo w ASO obiecywali że mało pali… BZDURA! Miał palić 6,5 max a koledze pali średnio 8 litrów. Gość żałuje że nie wziął 2.0 i nie zagazował. Jego poprzednie auto paliło 13 litrów gazu (stary Mercedes) i tym samym było ekonomiczniejsze niż obecne. Koleś kupił nowe żeby nie zwiększać wydatków na paliwo a żeby przestać bawić się w regulacje gazu co 3 miesiące… teraz chętnie by do tego wrócił. Ten bezpośredni wtrysk paliwa to chyba jakiś niewypał…

    • GEM pisze:

      To Ty nie wiesz że dane techniczne aut koreańskich piszą bajkopisarze? 😉

    • Ariusz pisze:

      Niestety to samo czytałem na pl.misc.samochody (grupa newsowa). Co potwierdza, że ten motor nie jest dobrym rozwiązaniem. Ciekawe jak się sprzedaje?

  7. jacek pisze:

    witam wszystkich,pozwole sobie wtracic kilka slow wyjasnien dla tych co cos mowia a nie bardzo wiedza o czym mowia.Wtrysk bezposredni to nie jest panaceum na wszystko,spalanie oszczedne wystepuje do 3000obr/min ,czyli predkosci 110km/h potem wyzsza predkosc powoduje ze silnik przechodzi na normalne zuzycie paliwa,tzn wiecej paliwa mniej powietrza w stosunku do jazdy do 3000 obr.Trzeba zrozumiec ze nie ma cudow w mechanice jesli sie chce jechac szybciej czy dynamiczniej to koszty musza byc i dot.to wszystkich marek samochodow na swiecie,bez wyjatkow.Osobiscie mam Kia Sportage wlasnie 1.6 GDI i zuzycie paliwa w miescie w lecie to 7.2l obecnie w zimie 7.7l dojazd do pracy zony i moja jazda po miescie,czego chciec wiecej.Na trasie do 110km/h zuzycie 6.9-7.2l/ wiec tez bardzo niskie.Samochod jest duzy,wysoki,szeroki,wiec musi palic,porownajcie spalanie konkurencji.Turbina nie wiele pomaga bo przy delikatnej jezdzie pali owszem malo ale kazde wcisniecie gazu powoduje gwaltowny wzrost paliwa wiec o jezdzie dynamicznej dodaje oszczednej prosze zapomniec tego nie da sie pogodzic.Odpowiadajac Januszowi ja tez jezdzilem przed zakupem benzyna 2.0 i 1.6 i uwarzam dokladnie odwrotnie,roznica 1 s w przyspieszeniu do 100 do żadna rewelacja troche lepsza elastycznosc owszem jest ale spalanie duzo wieksze,ekonomi zero,wiec cos za cos.Zreszta producent sam okresla mozliwosci tego silnika i jak na taka duzo pojemnosc to jest bardzo mizernie.Co do ins.LPG owszem mozna zalozyc ale dopiero po 7 latach bo strata gwarancji wiec to bez sensu.Nie wiem jak silnik 2.0 znosi prace na gazie,silniki Kii i I 30 1.4 i 1.6 nie specjalnie dowodza tego doswiadczenia warsztatowe i na forum,po prostu glowice i gniazda zaworowe nie sa przystosowane do takiego zasilania,jest cos na rzeczy bo piacento mialo byc oferowane z ins.LPG i Kia sie wycofala,bylbym ostozny,choc sam mialem focusa z LPG i spisywal sie swietnie choc Ford wrecz zabrania instalacji nawet z lubryfikacja,mnie sie nic nie dzialo.pozdrawiam jacek

    • Darek pisze:

      Nic dodać nic ując tak to właśnie działa.
      Zastanawiam się czasem ile miałoby palić takie auto w/g fachowców 3-4 litry przecież maluch palił 5-6,więc o co common
      Ja mam IX35 i pali podobnie,Radom Warszawa 7 litrów prędkość 100-130 km więc przepisowo.
      Lexus 460 pali 20 litrów,moja Octavia 1.9 tdi średnio 5-6 ropy ale to już stary technologicznie samochód.
      Nowe diesle nie są już tak ekonomiczne i dobre,jest drogi w zakupie przynajmniej 10000 tyś zł,awarie DPF,wtrysków,dwumasu np. Ford Mondeo czyszczenie DPF 700 zł,sprzęgło padło po 50000 tyś naprawa w ASO 5500 zł wiem bo mój brat ma ten samochód,dochodzą droższe i częstsze przeglądy,czułość na złe paliwo,droższy olej napędowy , benzyna wyjdzie taniej od diesla.Jeśli ktoś jeździ rocznie 15000-2000 tyś km to tylko benzyna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *