Produkowany Hyundai Coupe od 2001 roku to pierwszy model Coupe wyposażony w godny sportowego Coupe silnik V6. Można śmiało rzec że jest udana próba wejścia koreańskiego producenta na rynek sportowych samochodów o sportowych osiągach – poprzednie wersje czterocylindrowych Coupe były raczej budżetowe. Oczywiście to nie jedyna jednostka napędowa występująca w tym modelu.
Silniki
W GK występują 3 jednostki napędowe. Dwie mniejsze to silniki rzędowe, czterocylindrowe. Największy to V6. Wszystkie silniki posiadają głowice z 4-rema zaworami na cylinder. Niestety wszystkie przekładnie automatyczne występujące w tym modelu posiadają jedynie 4 przełożenia przez co skutecznie psują osiągi samochodu.
Hyundai Coupe 1.6
Najmniejszy silnik 1.6 nie gwarantuje dostatecznych osiągów jak na samochód o tak sportowym wyglądzie, spalając przy tym niewiele mniej paliwa niż 2.0.
Hyundai Coupe 2.0
Najbardziej polecaną jednostką napędową jest właśnie 2.0. Występuje ona w starszej wersji 136 KM oraz nowszej 143 KM, która otrzymała dodatkowo zmienne fazy rozrządu. Zużycie paliwa nowszej wersji jest trochę niższe (do pół litra na 100 km) a osiągi odrobinę lepsze. Silnik jest trwały a koszty jego napraw są niskie. Podczas użytkowania sportowego Coupe cieszy zużycie paliwa: średnio 8 – 9 litrów w sportowym coupe to bardzo atrakcyjna wartość.
1.6 i 2.0 – ręcznie regulacja zaworów
Użytkując 1.6 oraz 2.0 należy pamiętać o regularnej, co 25 000 km regulacji zaworów za pomocą płytek. V6 posiada hydrauliczną, automatyczną, regulację zaworów.
Hyundai Coupe 2.7
Największa jednostka napędowa w tym modelu występowała początkowo albo ze skrzynią automatyczną lub przekładnią 5-cio biegową. W późniejszym okresie V6 dostało skrzynie 6-cio biegową. Niestety silnik, oprócz znacznie wyższego zużycia paliwa niż 2.0 (około 2 litry więcej) jest również droższy w eksploatacji. Dodatkowo nie jest tak udaną konstrukcją jak 2.0 gdyż zacierają się w nim, nawet przy dość niskich przebiegach, panewki. Niedokonanie naprawy w stosowanym czasie powoduje uszkodzenie wału.
Umiarkowane koszty eksploatacji
Coupe bazuje w dużej mierze na modelu Elantra. Zapewnia to niskie ceny części zamiennych, które w większości pasują od tego modelu. Niestety zdarzają się również części nietypowe jak tłumiki końcowe w modelu 2.0 oraz V6 2.7. Oryginalny zestaw dwóch tłumików to wydatek 2000 pln. Zakup używanych tłumików to naprawa bardzo doraźna, istnieją różne tuningowe zamienniki, które są troszkę tańsze.
Obszerne Coupe 2+2
Mierzące prawie 4,4 m nadwozie Coupe zapewnia komfortowe miejsca dla pasażerów przednich foteli, przyzwoitą ilość miejsca z tyłu dla dwóch osób. Nie są to „pseudo-siedzenia” jak w niektórych samochodach sportowych – jest miejsce na nogi. Samochód posiada bardzo obszerny bagażnik: 420 litrów, który sprawi że wyjazdy w dwie osoby nie będą musiały rozkładać siedzeń gdy pojadą na wakacje, jak w małych coupe, a nawet wyjazdy z dzieckiem wchodzą w grę.
Wyposażenie dobre, bez ekscesów
Standardem w HC jest ABS z EBD, cztery poduszki powietrzne, klimatyzacja (minimum manualna, w V6 standard automatyczna), elektryczne szyby oraz wspomaganie kierownicy.
Historia modelu
Hyundai Coupe GK to 3-cia generacja tego modelu. Poprzednie dwie posiadały oznaczenie GK1 oraz GK2.
I facelifting (Coupe GK 2005 – 2006)
W 2005 roku nastąpił pierwszy face-lifting modelu. Wersja po liftingu różniła się od starej zderzakiem przednim – zamiast podwójnego delikatnego „spoilera” dolnego duży wlot powietrza, czarnymi w środku reflektorami oraz innymi tylnymi lampami (biały pasek na dole). Oprócz tego standardem w wersji 1.6 stały się fotele z pół-skórzaną tapicerką a w mocniejszych wersjach pełna skóra. Skórzane fotele po liftingu są obszyte innym rodzajem nici.
II facelifting (Coupe GK 2007 – 2008)
Drugi lifting z zewnątrz bardzo zmienił samochód. Zmienił się znacznie przód i tył auta.
Brak diesla? Załóż LPG
Hyundai Coupe III generacji nie posiada w palecie silników motorów wysokoprężnych. Jeśli jednak chcesz tanio jeździć Coupe mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Silniki tego auta bardzo dobrze znoszą LPG. Silnik 1.6 zadowoli się średnio około 11 litrami gazowego paliwa. Koszt paliwa porównywalny więc z dieslem, który zużyje 6 litrów oleju napędowego (jak np. 307 CC Hdi). 2.0 potrzebuje jedynie litr więcej na przejechanie 100 km, natomiast w przypadku V6 należy liczyć się ze spalaniem średnim rzędu 13-14 litrów LPG.
Posiadam taki samochód z 2003 roku, wcześniej jeździłem Hyundaiem Accent. Mam zaufanie do tej marki, nie ma porównania tych nowszych modeli do starego modelu Pony, który również miałem i rdzewiał na potęgę. W Coupe zrobiłem od pół roku tylko wymianę końcówki drążka kierowniczego, która notabene pasowała od accenta (kupiłem kiedyś na zapas i nie zdążyłem wymienić) i olej i to wszystko 🙂
100% racja z tym V6. Jeździłem takim samochodem z automatyczną skrzynią biegów kompletnie nie czuje się tych 160 koni. Jak coupe to tylko manual. Co do samego samochodu to zdecydowanie bardziej podobają mi się te po lifcie bo nie mają takich wyłupiastych oczów z przodu, które bardzo mi nie podchodzą.
Niestety brakuje w tym naprawdę mocnego silnika. Każdą jego wersje moje Renault Megane Coupe 2.0 TCE objeżdża bez problemu…
Kolega ma taki samochód i NIESTETY stwierdzam, że trzyma się lepiej niż moja bawarka :/ Gdyby nie przedni napęd to kupiłbym takie Hyundaia.
duzo lepszym samochodem jest celica 1.8 vvti, cenowo podobnie. dlaczego?
celica ma lancuch rozrzadu (nie trzeba wymieniac paska), jej 1.8 ma osiagi PRAWIE jak GK V6, ale duzo lepsze niz GK 2.0; wykonanie duzo lepsze, przewody hamulcowe nie gnija