Hyundai Coupe pierwszej generacji to średniej wielkości sportowe coupe. Pojazd był produkowany w Korei Południowej – znawcy marki mówią że właśnie tam powstają lepiej wykonane Hyundaie i są one lepszymi autami niż popularne modele produkowane dziś w Czechach. Auto było spokrewnione technicznie z modelem Elantra II.
Silniki
Coupe we wszystkich wersjach silnikowych posiada silniki benzynowe czterocylindrowe 16 zaworowe o pojemności 1.6, 1.8 oraz 2.0. Spalanie w tych jednostkach wiele się nie różni, koszty eksploatacji również więc najbardziej polecanym silnikiem jest silnik 2.0, który zapewnia najlepsze, choć można by również rzec przyzwoite osiągi: 8.6 sekundy do 100 km/h w samochodzie coupe oraz prędkość maksymalna 201 km/h nie robią niestety na nikim wrażenia. Na szczęście niewysilone jednostki mają także zaletę, której trudno nie dostrzec kupując stare auto: trwałość.
Wnętrze, wyposażenie
Standardowe wyposażenie to:
- wbudowane radio
- wspomaganie kierownicy
- ustawienia kierownicy
- komputer pokładowy
- zamek centralny
- immobiliser
- regulowana wysokość siedzenia kierowcy
- obrotomierz
- elektryczne sterowane szyby
- elektryczne lusterka
- światła przeciwmgielne przednie
- światła przeciwmgielne tylne
- alufelgi
- wycieraczka tylna
bardzo często w autach tych jest również klimatyzacja, rzadziej skórzana tapicerka.
Bagażnik
Jeśli kupimy Hyundaia Coupe osiągów z pewnością nie pozazdroszczą nam właściciele Porsche 911, co innego można powiedzieć o bagażniku. Pojemność bagażnika w tym samochodzie to 362 litrów. Jest to bardzo dobry wynik. Duży bagażnik to także zaleta jeśli nie wozimy dużo rzeczy ani nie jeździmy samochodem na wakacje: w naszych warunkach, przy obecnych cenach paliw ucieszy on z pewnością amatorów LPG. Coupe dobrze prowadzi się przy wysokich prędkościach – stąd wielu amatorów szybkiej i oszczędnej jazdy ceni sobie średnie spalanie 12 LPG przy jeździe autostradowej z prędkością 170 km/h. Oczywiście przy jeździe z normalnymi prędkościami spalanie jest odpowiednio niższe.
Karoseria
Samochody marki Hyundai zazwyczaj nie są zbyt dobrze zabezpieczone przed korozją. Wyjątkiem jest opisywany model Coupe. Hyundai Coupe ma niezłą jakość blach. Rzadko mamy do czynienia z rozległa rdzą. Czasami zdarza się że gniją tylne błotniki oraz doły drzwi, rzadziej progi.
Znajomy kupił nie dawno ładnego Coupe z przebiegiem 180 000 km (to nie tak wiele jak na ten samochód – w końcu 2.0 mają swoją trwałość), dał 8000 zł, auto ma skóry, LPG (butla w miejscu koła zapasowego), fajne autko jak za tę kasę. Rocznik 99. Klima też jest. Denerwują tylko gnijące tylne błotniki choć auto jest z Niemiec – w tamtych warunkach mniej rdzewieją.
LPG podskoczy do 4 PLN to zobaczymy czy dalej będą amatorzy na stare auto z dużym silnikiem czy kupią wtedy to co należy kupić z takimi zarobkami: Fiat 126p – tylko niestety większość zezłomowana i co wtedy pozostanie? Autobus?
Słyszę takie gadanie od 1997 roku :))) 15 lat i gaz nadal 2x tańszy od benzyny :))))
jak lpg skoczy do 4 pln to benzyna bedzie po 8 pln i instaacja zwroci sie bardzo szybko
Autko dla dziewczynek, paradoksalnie ta generacja jakoś jeszcze wygląda w przeciwieństwie do tego co było produkowane po 1999 roku….
glupoty piszesz wac pan. im nowsza generacja tym lepiej wyglada, najlepsza jest natomiast ta najnowsza z 2.0 turbodoladowanym motorem
HC jest ok dla dziewczyny na zakupy ale brak w nim silnika V6. Zdecydowanie wolałbym mieć np Mazde MX-6, Forda Probe, ew Alfe GTV 2.0 TB – tą która ma 202 KM niż takiego Hyundaia. Jeśli auto wygląda na sportowe to niech chociaż te ponad 150 KM ma pod maską i V6. Nie musi być nawet V6 – teraz można kupić za kilka tysięcy złotych BMW E36 325 Coupe jeździ wyśmienicie no i tylny napęd jest… a zbliża się zima.
Rozmarzyłem się. Sam mam na razie Seata Ibizę TDI ale planuje zmienić na coś szybkiego 😛
fajny coupe mam od jesieni zeszlego roku. silnik 2.0 potrafi utrzec nosa bmw e46 320i (6 cylindrowka), trzeba jednak dobrej nawierzchni bo na sliskim bmw wygrywa (w coupe przez duza moc przod bardzo latwo traci przyczepnosc). pewnym wkurzajacym problemem sa blotniki tylne – u mnie jest rdza – niestety wychodzi na zewnatrz 🙁 wyglada to nie ladnie. lakiernik wstepnie mi radzil zebym kupil reperaturki lub „nowe” blotniki, niestety nigdzie nie moge znalezc reperaturek 🙁 moze ktos z was widzial?? do innych aut nie ma problemu :/ szukalem ladnych uzywek, niestety gosc mi zaspiewal 400 pln za jedna sztuke… z lekkimi sladami rdzy :/ musialbym dac 800 pln + wspawanie i malowanie. razem pewnie cos by sie wymyslilo: 1500 pln jak nic peknie a za auto dalem 5600 pln dolozylem juz 500 pln za tlumiki (razem z robocizna) i 1000 pln za opony nie dlugo doloze tyle co kupilem auto ale trudno, jak gaz nie bedzie po wiecej jak 3 pln to zakladam jeszcze gaz i bede jezdzil: spalanie mnie teraz troche dobija :/ srednio 9 litrow benzyny 🙁 ile kosztuje teraz porzadna instalacja gazowa do takiego auta?
samochod koreanski (w pelni a nie jak i20 czy i30 – miejsce produkcji coupe to Ulsan w korei!) ale niestety ceny czesci to jak przystalo na samochod NIEMIECKI. znajomy to ma i dal nie dawno za dwa wahacze na przod optimala 900 pln, tarcze brembo 300 pln: ceny czesci zdecydowanie odbiegaja od aut popularnych. przestrzegam!
czy takie fajne auto to nie wiem… choć tez na niego kiedyś chorowałem. bylem dzis u blacharza i widzialem takiego coupe miał do zrobienia… gnijące kielichy przednich amortyzatorów!! rocznik 1996, ja posiadam audi a4 z 1995 i kielichy maja sie bardzo dobrze nie wyobrazam sobie robic takiej korozji od razu oddalbym auto na zlom, u mnie tez rdza wychodzi ale nie w takich miejscach!!
Dobry, solidny samochód. Skasowałem dwa takie i wiem że są bezpieczne gdyż za każdym razem wychodziłem bez szwanku. To chyba jedyne takie auto w którym następny model gorzej wygląda niż obecny. GK wygląda ok, ale ten po 2000 to beznadzieja.