22:29
9 lutego 2014
jogurt said
Szukam opinii na temat tych motorów montowanych w grupie aut VW. Interesuje mnie częstotliwość występowania usterek oraz ich realne możliwości chiptuningu.
Z pierwszymi 1.4 TSI była niezła wpadka z łańcuchem rozrządu który padał nawet po 30 000 km. W nowszych jest łańcuch, który wytrzymuje podobno (dane producenta) 240 000 km! Jego wymiana jest bardzo skomplikowana (zły dostęp) dlatego zastosowano jakiś napęd paskiem o bardzo dużej wytrzymałości.
Co do jazdy to miałem przyjemność jeździć Tiguanem dwójką 1.4 TSI 160 KM. Elastyczność motoru była niesamowita. Moment obrotowy pcha go tak mocno do przodu jak starego Passata B5 2.8. Ten Tiguan miał 4MOTION przez co czuć było niewielki spadek mocy przy prędkościach powyżej 80 km/h. Co tu chcesz chipować w TSI jak one fabrycznie są bardzo mocno wysilone? Chyba że mowa o wersji 122 KM 1.4.
Kolejna sprawa to oszczędność jest dość względna jeśli chodzi o zużycie paliwa. Przykładowo taki Tiguan jak jeździłem przy normalnej jeździe przepisowej bierze 7-8 litrów. Ale weź go butuj spod każdych świateł to spali średnio (nie samo miasto ale średnio) 11-12 litrów jak nic.
Nie muszÄ™ chyba mówić że butowanie takiego auta 4×4 to czysta przyjemność, bo nawet na Å›liskim nie zgrywa przyczepnoÅ›ci. Starty spod Å›wiateÅ‚ po deszczu to poprostu poezja.
Nowoczesne silniki majÄ… to do siebie że najlepiej pojeździc 100 – 150 tysiÄ™cy i sprzedać. Koszty napraw czy diesel czy benzyna poza gwarancjÄ… przekraczajÄ… rozsÄ…dne koszta.
Most Users Ever Online: 123
Currently Online:
3 Guest(s)
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
markowski: 426
dareq86: 422
areq86: 166
toyota1983: 56
erard: 28
fajfus: 26
Member Stats:
Guest Posters: 0
Members: 2123
Moderators: 0
Admins: 1
Forum Stats:
Groups: 1
Forums: 34
Topics: 882
Posts: 3371
Newest Members:
lumsefosuple, nabozny22, CesarJaf, klos88, wmltuk, AaronthymnAdministrators: admin: 5