Ford Mondeo Mk1 (1993 – 1996)

Ford Mondeo 5d

Ford Mondeo pierwszej generacji to bardzo ciekawy samochód na rynku pojazdów używanych. W połowie lat 90-tych pojazd ten był synonimem luksusu i bogactwa. Mondeo kupowali zamożni ludzie często rozkręcający własne biznesy wiele więc aut jest zmęczonych ponieważ pracowały jako auta firmowe robiąc wiele kilometrów. Dużo Fordów Mondeo sprowadzano także z Niemiec i sprowadza się je do tej pory. Niestety wiele egzemplarzy sprowadzonych jest powypadkowych i naprawa która została wykonana 10 lat temu często ukazuje pole popisu do pojawienia się rdzy na samochodzie. Ford Mondeo jest nieźle zabezpieczonym antykorozyjnie samochodem – jeśli się o niego dba nie ma większych problemów z korozją.

Główną zaletą tego auta dziś jest niska cena, bardzo dobry komfort jazdy i bogate wyposażenie. Łatwo o Mondeo z klimatyzacją a nawet o samochód z kontrolą trakcji, podgrzewaną przednią szybą i tempomatem. Zazwyczaj najlepiej są wyposażone wersje z silnikami V6.

Silniki

W Mondeo występują nowoczesne silniki benzynowe w technologii 4 zaworowej, jednostki z serii Zetec (1.6 o mocy 90 KM, 1.8 o mocy 115 KM, 2.0 o mocy 136 KM) są elastyczne i oszczędne. Najmocniejszym silnikiem jest 2.5 litrowy Duratec o mocy 170 KM. Pojazd osiąga 100 km/h po 8,3 sekundy. Najsłabszy Ford Mondeo 1.6 rozpędza się do 100 km/h po 13,5 sek.

5 thoughts on “Ford Mondeo Mk1 (1993 – 1996)”

  1. Mój sąsiad miał srebrnego Forda Mondeo 1.6 w nadwoziu kombi. Jeździł nim po całym śląsku, rozwoził towar parę dobrych lat robił rocznie 80 000 km, wszystko było ok, nawet klima działała w nim. Potem auto miało lekką kolizję i tył pojazdu uległ uszkodzeniu. Znajomy cofnął licznik (a auto miało realnie ponad 600 000 km lekko) i kupił go jakiś student w wakacje w 2008 roku. Ciekawe czy to auto jeszcze jeździ… to bardzo trwałe samochody.

    1. o blacharkę Forda trzeba niestety dbać i konserwować środkami np. Valvoline Tectyl ML profile zamknięte a gdy mam coś do pospawania to cynkuje Valvoline Zinc Spray.

  2. Auto ma bardzo dobre silniki ale jak ktoś chce nim długo pojeździć to niech lepiej zaraz po zakupie zrobi solidną konserwację i powtarza to co dwa lata. Zaletą auta niewątpliwie cena: za 4000 pln znajomemu udało się kupić bardzo dobrze wyposażone 1.8 rocznik 1996: klimatyzacja, halogeny przeciwmgielne, podgrzewane siedzenia z przodu, fotel kierowcy regulowany elektrycznie, elektryczne lusterka, dwie poduszki powietrzne, ABS, alufelgi, niezłe radyjko. Fakt auto wymaga drobnych napraw i odświeżenia skór ale jak za tę cenę bardzo ciekawy samochodzik.

  3. Auto na bdb. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Auto bardzo komfortowe, nadzwyczaj dobrze wyposażone jak na okres produkcji. Konstrukcja, która pomimo wielu lat nie zestarzała się nadmiernie. Awaryjność średnia rekompensowana wygodą jazdy. Układ kierowniczy i zawieszenie bardzo dobrze zestrojone. Jedyny minus, to rdza chwytająca niestety już większość egzemplarzy mk1.

Skomentuj Mirek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *