Zaprojektowany przez projektanta BMW
Nadwozie Fiata Coupe zostało zaprojektowane przez Chris-a Bangle-a w studiu Pininfarina we Włoszech. Chris Bangle to także projektant wielu nowszych modeli BMW tj. E65. Cztery tylnie okrągłe lampy po dwie z każdej strony nawiązują do samochodów Ferrari stąd Coupe jest żartobliwie nazywany „Ferrari dla ubogich”. Niezorientowanym w temacie pragniemy przypomnieć że marka Ferrari należy do koncernu FIAT więc tak naprawdę każde Ferrari można by nazwać w pewnym sensie Fiatem, bo produkuje go koncern Fiat.
Sportowe Coupe Turbo
Prawdziwie sportowymi osiągami mogą się poszczycić wersje z silnikami Turbo. Słabsza 190 konna wersja przyśpiesza do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy co oznacza że wyprzedza tym samym szybkie już BMW 325 – z okresu produkcji Fiata Coupe. Ale to nie wszystko. Jest także mocniejsza wersja o mocy 220 KM – sprint do 100 km/h zajmuje jej zaledwie 6,5 sekundy. W chwili wprowadzenia na rynek samochód ten był najszybszym samochodem na rynku europejskim z napędem na przód. Mocniejsza wersja Turbo osiąga magiczną prędkość 250 km/h. To jednak nie wszystko…
Tuning Turbo
Benzynowe silniki turbodoładowane słyną z możliwości łatwego podniesienia mocy, w przypadku Fiata Coupe moc mocniejszej i słabszej wersji można podnieść poprzez chiptuning uzyskując kilkanaście KM więcej, można również sięgnąć dalej i założyć mocniejszą turbinę. 5-cio cylindrowa wersja 220 KM z mocniejszą turbiną osiąga moc około 300 KM.
Fiat Coupe dziś na rynku samochodów używanych
Zakres cen Coupe jest bardzo szeroki, najtańsze egzemplarze kosztują już w okolicach 5000 zł są to zazwyczaj auta z silnikami 1.8 16V lub 2.0 16V obydwa bez turbo często słabo wyposażone, bardzo często w tańszych egzemplarzach niema klimatyzacji a auto bez niej dziś ciężko sprzedać, tym bardziej samochód o sportowo – rozrywkowym charakterze. Oczywiście tanie egzemplarze są zazwyczaj bardzo wyeksploatowane.
Trochę droższe są egzemplarze 2.0 20V oraz 16V turbo, najdroższym typem jeśli chodzi o silniki jest 2.0 20V Turbo, samochód ten jest drogi bo osiągi ma bardzo dobre a pali prawie tyle samo co inne wersje – zwłaszcza w trasie dzięki 6-temu biegowi jest bardzo ekonomiczny. Wiele egzemplarzy 20V Turbo w Niemczech osiąga ceny 5000 – 6000 EURO i za taką cenę możemy kupić naprawdę ładnego Coupe Turbo. Patrząc na takie egzemplarze żałujemy że tu auto nie jest dalej produkowane.
Fiat coupe to moim zdaniem jedno z najładniejszych aut jakie wyprodukowali włosi. Moim zdaniem Ferrari z tego okresu są bardzo kwadratowe – Fiat Coupe mimo wieku nie stracił na wyglądzie wprost przeciwnie – wygląda coraz lepiej. Wiecie że już był kiedyś taki sportowy dość tani fiat? Nie pamiętam jak on się nazywał ale był z lat 70-tych a wygląda jeszcze do dziś nowocześnie.
20VT to bardzo drogie wersje jak na takie stare auto – ale za to jaka moc…
Najlepsze jest to, że silnik 20V to silnik z Lancii Kappa. Z tak ciężkiej limuzyny silnik w takim małym aucie musi być trwały.
będąc obiektywnym fanem niemieckich marek: Mercedes, BMW, Audi, Porsche muszę przyznać że ten model naprawdę im się udał a jego desing jest nawet ciut lepszy niż Audi TT pierwszej generacji…