Zawieszenie pneumatyczne a wymiana opon

Naprawa zawieszenia pneumatycznego to czarny sen każdego posiadacza samochodu wyposażonego w takie zawieszenie. Dotkliwa tym bardziej im starszy jest samochód i mniej zasobny portfel jego właściciela. Dlatego każdy rozsądny posiadacz takiego samochodu zastanawia się czy podczas wymiany opon z letnich na zimowe i odwrotnie trzeba jakoś specjalnie przygotować samochód z takim zawieszeniem? A może warto w tym celu umówić się na wizytę w ASO? Przecież Ci przydomowi wulkanizatorzy rzadko kiedy potrafią napompować koło do właściwego ciśnienia!

Pomysł z wymianą opon w ASO byłby trafiony… gdyby warsztaty te rzeczywiście dysponowały większą wiedzą niż tzw. „warsztaty prywatne”. Tak jednak nie jest. Na szczęście wymiana opon w samochodzie z zawieszeniem pneumatycznym nie wymaga od mechanika jakiejś specjalnej wiedzy.

Wymiana opon w samochodzie z zawieszeniem pneumatycznym

Jeśli posiadamy Citroena z zawieszeniem hydro-pneumatycznym powinniśmy ustawić jego wysokość na maksymalną do wymiany opon. Jeśli jednak posiadamy zawieszenie pneumatyczne spotykane w wielu markach musimy pamiętać jedynie o jednej rzeczy: po opuszczeniu samochodu przez mechanika z podnośnika hydraulicznego musimy uruchomić silnik i odczekać aż pneumatyka uniesie zawieszenie do poziomu standardowego. Jeśli tego nie zrobimy bardzo łatwo o uszkodzenie zderzaka, tłumika, miski olejowej czy innych elementów podwozia pojazdu przy wyjeżdżaniu z warsztatu.

Dlaczego zawieszenie pneumatyczne opada podczas wymiany opon?

Obniżenie się zawieszenia pneumatycznego do bardzo niskiego poziomu wiąże się z ucieczką powietrza przez specjalne zawory zapobiegające osiągnięciu przez poduszki pneumatycznego większego niż maksymalny poziomu wysokości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *