Zawieszenie pneumatyczne a wymiana opon

Naprawa zawieszenia pneumatycznego to czarny sen każdego posiadacza samochodu wyposażonego w takie zawieszenie. Dotkliwa tym bardziej im starszy jest samochód i mniej zasobny portfel jego właściciela. Dlatego każdy rozsądny posiadacz takiego samochodu zastanawia się czy podczas wymiany opon z letnich na zimowe i odwrotnie trzeba jakoś specjalnie przygotować samochód z takim zawieszeniem? A może warto w tym celu umówić się na wizytę w ASO? Przecież Ci przydomowi wulkanizatorzy rzadko kiedy potrafią napompować koło do właściwego ciśnienia!

Pomysł z wymianą opon w ASO byłby trafiony… gdyby warsztaty te rzeczywiście dysponowały większą wiedzą niż tzw. „warsztaty prywatne”. Tak jednak nie jest. Na szczęście wymiana opon w samochodzie z zawieszeniem pneumatycznym nie wymaga od mechanika jakiejś specjalnej wiedzy.

Wymiana opon w samochodzie z zawieszeniem pneumatycznym

Jeśli posiadamy Citroena z zawieszeniem hydro-pneumatycznym powinniśmy ustawić jego wysokość na maksymalną do wymiany opon. Jeśli jednak posiadamy zawieszenie pneumatyczne spotykane w wielu markach musimy pamiętać jedynie o jednej rzeczy: po opuszczeniu samochodu przez mechanika z podnośnika hydraulicznego musimy uruchomić silnik i odczekać aż pneumatyka uniesie zawieszenie do poziomu standardowego. Jeśli tego nie zrobimy bardzo łatwo o uszkodzenie zderzaka, tłumika, miski olejowej czy innych elementów podwozia pojazdu przy wyjeżdżaniu z warsztatu.

Dlaczego zawieszenie pneumatyczne opada podczas wymiany opon?

Obniżenie się zawieszenia pneumatycznego do bardzo niskiego poziomu wiąże się z ucieczką powietrza przez specjalne zawory zapobiegające osiągnięciu przez poduszki pneumatycznego większego niż maksymalny poziomu wysokości.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Eksploatacja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *