Naprawa zawieszenia pneumatycznego

Posiadanie zawieszenia pneumatycznego oznacza wyższy komfort jazdy oraz stały prześwit – niezależny od obciążenia. Niestety, w perspektywie dłuższego okresu eksploatacji bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie zawieszenia, a wtedy konieczna jest jego naprawa.

Uszkodzone zawieszenie pneumatyczne objawia się nieprawidłową wysokością nadwozia: „opadnięciu” jednego osi, strony samochodu bądź zawieszenia tylko jednego koła.

Uszkodzenie miechów pneumatycznych

Najczęstszą przyczyną uszkodzenia są zużyte miechy pneumatyczne. Ich wymiana nie jest trudna, szczególnie jeśli mowa o tylnej osi. Oczywiście miecha pneumatycznego nie wymieni raczej osoba, która nie potrafi nawet wymienić klocków hamulcowych, ale kierowca, który potrafi wymienić już tarcze i klocki z pewnością da radę również z miechem pneumatycznym.

Uszkodzenie kompresora

Kompresory zawieszeń pneumatycznych są z reguły dość trwałe. Nie jest jednostkowym przypadkiem, przypadek w którym bez zarzutu pracuje 20 letni kompresor zawieszenia. Jeśli jednak wystąpi awaria, kompresor nie podlega naprawie: musimy kupić nowy. Bądź – duże ryzyko – używany.

Uszkodzenia czujników poziomu

Niekiedy czujniki uszkadzają się wskutek jazdy w terenie, kiedy to ramie czujnika zostaje fizycznie oderwane przez błoto czy rośliny. Czasami dochodzi do ich pęknięcia i wewnętrznego zalania. Posiadając interfejs diagnostyczny dość łatwo jest zdiagnozować uszkodzenie czujnika.

Uszkodzenia elektroniki

Uszkodzenia elektrozaworów czy samej elektroniki sterującej są chyba najtrudniejsze w naprawie, choć wcale nie koniecznie kosztowne w naprawie. Nie mniej jednak właśnie w przypadku awarii elektroniki trudno ocenić kiedy naprawa zawieszenia pneumatycznego zakończy się sukcesem.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Eksploatacja. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *