yDolanie denaturatu do zbiornika paliwa jest znanym od dawien dawna sposobem na pozbycie się wody z benzyny. Denaturat, jako praktycznie czysty alkohol etylowy wiążę wodę zawartą w paliwie i umożliwia jej spalanie. Jaką jednak bezpieczną dawkę możemy zalać do zbiornika paliwa by przyniosła oczekiwany efekt oraz nie zaszkodziła układowi wtryskowemu?
Z wieloletniej praktyki jako możemy spokojnie polecić dawkę 250 ml (1/4 litra, tzn. ćwiartkę) na 20 litrów paliwa. Taka dawka nie powinna zaszkodzić silnikowi a powinna przynieść oczekiwany efekt. WAŻNE: nie należy wyjeżdżać baku z taką ilością denaturatu aż do ostatniej kropelki. Należy przyjechać kilkanaście kilometrów celem wymieszania się benzyny oraz denaturatu a następnie zatankować do pełna. Bądź jeśli posiadamy instalację LPG przynajmniej do połowy pojemności zbiornika.
Skąd bierze się woda w zbiorniku paliwa?
Woda w zbiorniku paliwa ma swoje pochodzenie w kondensacji pary wodnej. Pustą przestrzeń nad paliem wypełnia powietrze, którego temperatura jest zmienna. Zmienna jest również temperatura samego zbiornika paliwa. Jeśli zbiornik paliwa jest znacznie zimniejszy niż znajdujące w środku powietrze, które dodatkowo musi być wilgotne, następuje wykroplenie się wody z pary wodnej zawartej w powietrzu. Szczególnie narażone na osadzanie się wody w baku są samochody w których została zamontowana instalacja gazowa. Z reguły ich właściciele prawie nie jeżdżą na benzynie przez co silnik nie jest w stanie przepalić na bierząco niewielkich ilości gromadzącej się wody.