LPG w dieslu

Od pewnego czasu do samochodów z silnikiem wysokoprężnym również możemy zakładać gaz. Oczywiście mowa tu o popularnych nowoczesnych dieslach z silnikami z wtryskiem Common Rail. Nie są to żadne „domowe przeróbki” a seryjnie produkowane instalacje gazowych znanych producentów jak AC z Białegostoku.

Kiedy LPG w dieslu się opłaca?

LPG w dieslu opłaca się w silnikach, które stale pracują pod dużym obciążeniem. Wynika to z faktu, że diesel po adaptacji jeździ na mieszaninie LPG i oleju napędowego. Udział tego pierwszego jest tym większy im dłuższy jest czas wtrysku, a więc większe obciążenie. Ze stale dużym obciążeniem mamy do czynienia w samochodach o stosunkowo małej mocy maksymalnej, podczas jazdy blisko granicznej dopuszczalnej masy całkowitej oraz pojazdami o kiepskiej aerodynamice. Przykładami takich pojazdów są:

  • autolawety holujące przyczepy-lawety
  • samochody dostawcze o podwyższonej zabudowie, np. Crafter „super wysoki dach” (ze względu na wysoki opór powietrza)
  • ciągniki rolnicze (obciążenie wynikające z ciągnięcia i napędzania osprzętu rolniczego) i kombajny

W takich pojazdach montując instalację gazową możemy liczyć na zastąpienie zużycia ON nawet w 40%. Oczywiście nie oznacza to, że jeżeli przed adaptacją samochód zużywał 10 litrów ON po założeniu gazu zużyje 6 litrów ON I 4 litry LPG. Owszem może zużyć 6 litrów ON ale jednocześnie zużyje również 6 litrów LPG, czyli w sumie więcej paliwa. Wynika to z mniejszej kaloryczności LPG wobec ON. Montaż takiej instalacji gazowej i tak się opłaca. Bo po pierwsze LPG jest sporo tańszy od oleju napędowego a po drugie po przeróbce LPG na gaz nie tylko kieszeń kierowcy odczuję ulgę. Montaż LPG w silniku diesla niesie za sobą również inne plusy, dlatego do serwisu montażu LPG Warszawa przyjeżdża coraz więcej samochodów z „klekotem” pod maską.

Szczególnie wysokie oszczędności uzyskamy w dieslu sprężonym z nowoczesnymi, wielostopniowymi skrzyniami automatycznymi jak ZF8HP (np. Volkswagen Amarok 2.0 TDI 180 KM Automatic).

Zalety montażu LPG w dieslu

  • wyższa moc maksymalna i moment obrotowy (nawet o 30%)
  • łagodniejsza, bardziej miękka praca silnika a co za tym idzie wyższa trwałość jednostki napędowej
  • większy zasięg pojazdu
  • zmniejszenie uciążliwości dla środowiska

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Diesel i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *