DS 9 – limuzyna, której zawieszenie widzi drogę, ale nie hydropneumatyczne

DS – czyli luksusowa marka aut wydzielona z Citroen-a zaprezentowała w 2020 roku swoją flagową limuzynę: DS 9. Dobrze, że wprowadzono do oferty coś innego niż nudne SUV-y. Jak prezentuje się DS 9 na tle konkurencji i czy może dorównywać np. samochodom niemieckiej trójki?

Czy warto kupić?

Samochód jest przede wszystkim ładny. Z przodu wygląda jak Peugeot 508 II (z którym dzieli zresztą płytę podłogową) – czyli krótko mówiąc jak milion dolarów a tył podobny ma do Laguny III Coupe. Po prostu kwintesencja francuskiej motoryzacji i tyle. Choć jest dłuższy (4,93 m) niż Renault Talisman (sedan 4,85 m) nie jest ani odrobinę ciężki stylistycznie. Patrząc na niego zdecydowanie pogłębiamy się w przekonaniu że długie limuzyny to – obok niepraktycznych coupe – najładniejsze samochody na rynku.

DS 9 – po prostu piękny sedan nic dodać, nic ująć
fot . www.dsautomobiles.pl

Silnik

Podstawowy silnik to 1.6, ale jakie? 225 KM PureTech. Osiągi wystarczające. Niestety napęd na przód. Czy francuzi wyprodukują kiedyś limuzynę RWD? Zapewne tak, ale dopiero wtedy gdy będzie to samochód w 100% elektryczny.

Komuś brakuje mocy? Oferowana jest również wersja hybrydowa o łącznej mocy 225 bądź 250 KM.

Skrzynie biegów: tylko automatyczne. 8 biegowe. Silników diesla: brak. Francuzi obiecywali zakończenie produkcji diesli i wygląda na to, że nie żartowali.

Zawieszenie

DS 9 ma być następcą Citroena C6, samochodu który słynął z komfortowego ponad miarę zawieszenia hydropneumatycznego Hydractive 3+. W DS 9 takiego systemu brak, mamy zwykłe sprężyny. W DS9 amortyzatory mają elektronicznie sterowaną siłę tłumienia. Cały system nosi nazwę Active Scan Suspension. Co ciekawe system opiera się na kamerze obserwującej drogę. Założenia wyglądają ciekawie, nam jednak wydaje się, że producent mógł chociaż swoje flagowe limuzyny wyposażyć w zawieszenia pneumatyczne tylnej osi. Takie rozwiązanie umożliwiałoby utrzymać pojazdowi stały prześwit poprawiając tym samym prowadzenie. Wpłynęłoby to nawet wygląd pojazdu pod obciążeniem: a jak wiadomo w samochodach FWD tył mocno siada przy obciążeniu gdyż jest stosunkowo lekki. To nie przystoi limuzynie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Citroen. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „DS 9 – limuzyna, której zawieszenie widzi drogę, ale nie hydropneumatyczne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *