Citroen C5 I generacji 3.0 V6

Silnik C5 V6 3.0

Silnik benzynowy V6 o mocy 207 KM kusi dobrymi osiągami i bardzo dobrą elastycznością. Zużycie paliwa tego samochodu także jest na poziome akceptowalnym. Przy spokojnej jeździe w trasie V6 mieści się w 7-8 litrach benzyny na 100 km. W mieście zużycie nie przekracza nigdy 15 litrów. To niezły wynik jak na tę moc.

Kosztowna jest jednak obsługa tego silnika. Wymiana rozrządu, którą należałoby przeprowadzić po zakupie C5 w  tej wersji silnikowej to koszt do około 2000 – 3000 zł. Na tak wysoki koszt składa się wysoki koszt samego zestawu do wymiany rozrządu (zestaw niezłego producenta SKF wraz z pompą wody która podlega również wymianie na Allegro to około 1300 zł) oraz koszt robocizny. Czasami w tych silnikach padają również cewki zapłonowe, koszt 200 pln za sztukę przy 6 sztukach to 1200 pln. Rzadko jednak wymienia się wszystkie.

Okazuje się wiec że kupując używane C5 po okazyjnej cenie poniżej 10 000 zł może się okazać że łatwo dołożymy prawie połowę wartości samochodu już po zakupie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Citroen, Citroen C5. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na „Citroen C5 I generacji 3.0 V6

  1. Michael pisze:

    żeby tylko 10k… do auta tej klasy, do tego „na F” 10 000 zł może nie starczyć

  2. Orfeusz pisze:

    tak się składa że 2 lata temu jechałem na wakacje ze znajomymi ich C5-tka. Bak miała 66 litrów (tak wynikało z instrukcji którą czytałem z nudów). Dodam że tankowaliśmy co 500 km (bo mimo tankowania do pełna po tym czasie była prawie rezerwa) i zawsze wchodziło około 50 litrów… więc wychodzi na to że raczej pali bliżej 10 litrów w trasie niż 7 czy 8.

  3. Maciej pisze:

    Kupiłem dwunastolatka ( 2001 r. za 6000PLN/Niemcy ). Ładny, bez korozji, lekko podrapany, kilka niewielkich wgnieceń, skóra i inne bajery. Silnik V6 3L 207Km, skrzynia automat. Po moim Roverze 75, który był skarbonką, to pełen luksus. Faktycznie paliwożerny: na trasie 10l/100km, miasto 14l/100km. Koszty można obniżyć stosując instalację gazową ( koszt ok. 3700 zł, ale szybko się wraca! ) i ostrożny styl jazdy ( w ruchu miejskim ręczna zmiana biegów i obserwacja wskaźnika bieżącego zużycia ). Pierwszy krajowy przegląd przeszedł śpiewająco, żadnych uwag ! Nie był „picowany” w komisie. Koszt rejestracji to ca 2000 PLN. W zamian dostajemy: wygodne i jak dla nas luksusowe auto, oraz bezpieczeństwo związane z dużą mocą silnika ( wyprzedzanie), super układ hamulcowy, bajeranckie zawieszenie, wygodę wnętrza. Dręczyć nas będą drobne usterki, elektronika, która lubi żyć własnym życiem. Auto polecam osobom zarabiejącym w granicach średniej krajowej.

  4. rednask pisze:

    nie znam wad tego auta oprócz padających cewek co 60tyś km ale po zakupie dobrych masz nawet 100tyś km bez problemu – a rozrząd SKF to wydatek 1180 zł sprawdzane w sklepie z rolkami i pompą – wymiana to już zależna od mechanika – ja wymienił bym sam nie jest to jakiś wielki problem zwłaszcza w V6 gdzie wymieniłem pasek po 80tyś km i jade dalej na starym rozrządzie który wymienię ale od 120 do 160 tyś km sam jeszcze nie wiem kiedy – założę się że da mi znać piszcząca pompa lub jakaś wyjąca rolka napinacza – a co do reszty 🙂 za 10tyś zł auto to lepszego nie traficie

  5. darek pisze:

    C5 mark I v6 3.0 automat
    1. autko pali na trasie w 7-8-9 l benzyny do 11-12 l gazu – jadac przepisowo – w miare mozliwosci
    w miescie gazu do 18 -19 l , paliwa w sensie benzyny to zalezy jak sie pociska ale 14-15 udalo mi sie osiagnac bez klopotu. ale i ponad 20 mozna wypalic dla chetnego – caly czas opisuje jazde po ludzku nie jak …
    2. Wymina rozrzadu z pompa i kompletem rolek 1700 zł z robotąi robi sie to co 125 tysiecy wiec w porównaniu z malymi jednostakami koszty sa podobne tylko ze robimy to czesciej. – proponuje zawsze liczyc na klakulatorku
    3. swiece zaplonowe wymieniamy co 50-80 tysiow – przy gazie szybciej sie koncza.
    4. jedzac na gazie czesto padaja wtryski paliwa…i trza wymieniac 🙂 na allegro tanioszka nawet za 150 zł mozna kupic wszystkie 6 z listwami. ale mozna i wymieniac pojedynczo.
    kolejny feler to dekle zaworow , czeste wycieki oleju, ale za kwote ponizej 100 zł w Krakowie wymieniaja sylikony i dziala… bardzo dobrze.
    5. wszechmogący automat. wymieniam olej co 20 tysiecy. i mam gdzies bajki, o wiecznym zalaniu, o bog wie czym. Olej po 20 tysiach jest czarny i cuchnie.
    6 olej w silniku, widzialem opisy zabojadow fabyczne – ze zmiana co 30 tysiecy, massakra, olej po 15 tysiach nie nadaje sie do niczego. wymieniam jak straci kolor ( to przebieg okolo 15 tysiów), wymiana to 100 zł olej 15zł filtr – miska – klucz 10 kwadrat i po 10 minutach zrobione. dostep jest genialny i podnosnika nie trzeba. najwiekszy abnegat techniczny to zrobi sam .

    • Michał pisze:

      Możesz zdradzić gdzie go uszczelniałeś w Krakowie ?
      Tylko górne pokrywy czy niżej – pokrywy wałków rozrządu też robiłeś ?

  6. eddek pisze:

    Mam V6 z 2001 r. Rozrządu nie ruszałem, a koszt jest dużo mniejszy, niż napisał to autor. Ok. 1200 PLN + robocizna. W ASO za samą wymianę chcą 800 PLN, więc w granicach normy.
    Cewkofajka kosztuje poniżej 200 PLN i robi się to co 100k km. W pompie zawieszenia zużywają się kondensatory, więc jak szwankuje, to naprawa jest dość prosta dla elektronika.
    Największą bolączką tak naprawdę są motoreduktory, które sterują pracą nawiewu w kabinie. Ciężko się dostać do nich, a poprawione kosztują chore pieniądze. Taniej jest zrobić samemu przedłużkę z metalu albo kupić nieoryginalną.
    Teraz wymieniałem chłodnicę klimatyzacji, bo podobno delikatnie już puszczała (wg speca od klimy). Chłodnica Nissens.
    Auto jest super. Jedzie pięknie, ale dobrze jest założyć przyzwoity gaz. Ja dałem 3700 PLN z małym rabatem. Jeżdżę bez ograniczeń i spalanie rzadko przekracza 15l/100 km. Najmniej wpo mieście miałem trochę ponad 12l/100 km.
    Wszystko jest pięknie spasowane, dobrze wygłuszone. Mimo to, sam sobie dołożyłem wygłuszenie drzwi i planuję jeszcze podłogę i nadkola. Wtedy to już w ogóle niemowlę zaśnie przy prędkości 150 km/h. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *