2.0 diesel BMW

Używane BMW z silnikami 2.0 diesel kuszą niską ceną zakupy, umiarkowanym spalaniem i bardzo dobrymi osiągami. Co jednak kryje się za tym, że używane BMW serii 3 F30 316d, 318d czy 320d, które w salonie kosztowało ponad 160 tysięcy; po latach kosztuje mniej niż Mazda 6 z tego samego rocznika, przy czym Mazda w momencie zakupu była oczywiście tańsza.

Co kryje się za tym, że tylnonapędowa królowa, na rynku aut używanych ceniona jest niżej niż przestarzały sedan klasy średniej, w którym znajdziemy takie relikty techniki, jak 6-cio biegowa automatyczna skrzynia biegów?

Silniki diesla o pojemności dwóch litrów w BMW mają przyklejoną etykietkę jednorazówek. Choć wiele z tych egzemplarzy przejeżdża bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów trapią je niestety groźne w konsekwencjach i drogie w naprawach usterki.

BMW M47 – pękanie wału korbowego

Najstarsze 2.0 diesel o oznaczeniu M47, produkowane w latach 1998 do 2007 posiadały mało żywotne turbosprężarki, krótko dotrzymujące bezawaryjności koła dwu-masowe i koła pasowe. To jednak nic wobec prawdziwej ich bolączki: pękającego wału korbowego.

BMW N47 – szybko zużywający się rozrząd

Wydawać by się mogło, że następca M47 będzie bezawaryjny. Faktycznie sprężarki i koła dwumasowe dłużej zachowywały swą żywotność. Pojawił się natomiast nowy problem: łańcuch rozrządu. Łańcuch ten rozciąga się, powodując uszkodzenia zębatek, przesunięcie rozrządu powodujące nierówną pracę silnika, a z czasem rozciągnięty łańcuch powoduje przeskoczenie rozrządu i wtedy potrzebny jest remont silnika. Wymiana rozrządu w N47 jest trudna ponieważ rozrząd umieszczono od strony kabiny, a jak w starszych silnikach z przodu pojazdu.

Rozrząd w silnikach N47 był dwukrotnie poprawiany przez BMW. Niestety nawet po poprawkach rozrząd w autach, które mają 150 – 200 tysięcy kilometrów nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany.

BMW B47

Wydawać by się mogło, że w kolejnej generacji 2.0 diesla BMW nie będzie już problemów z rozrządem. Nic bardziej mylnego! Niestety również i ta, najnowsza odmiana, cierpi na notoryczne usterki układu rozrządu przy przebiegu bliskim 200 tysięcy.

One thought on “2.0 diesel BMW”

  1. Jak ktoś nie lubi RWD to zakup BMW 2.0 diesel nie ma kompletnie ale to kompletnie żadnego sensu. Na chwilę obecną 2.0 TDI, ale te CR i po 2011 są tak dopracowanymi jednostkami, że praktycznie mają żadnych typowych, powtarzających usterek. Jeśli komuś mocy mało to ze silnika Audi A4 B8 2.0 TDI CR 143 KM można osiągnąć bez problemu 180-190 KM. To już sobie nieźle radzi, nawet z napędem quattro.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *