2.0 diesel BMW

Używane BMW z silnikami 2.0 diesel kuszą niską ceną zakupy, umiarkowanym spalaniem i bardzo dobrymi osiągami. Co jednak kryje się za tym, że używane BMW serii 3 F30 316d, 318d czy 320d, które w salonie kosztowało ponad 160 tysięcy; po latach kosztuje mniej niż Mazda 6 z tego samego rocznika, przy czym Mazda w momencie zakupu była oczywiście tańsza.

Co kryje się za tym, że tylnonapędowa królowa, na rynku aut używanych ceniona jest niżej niż przestarzały sedan klasy średniej, w którym znajdziemy takie relikty techniki, jak 6-cio biegowa automatyczna skrzynia biegów?

Silniki diesla o pojemności dwóch litrów w BMW mają przyklejoną etykietkę jednorazówek. Choć wiele z tych egzemplarzy przejeżdża bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów trapią je niestety groźne w konsekwencjach i drogie w naprawach usterki.

BMW M47 – pękanie wału korbowego

Najstarsze 2.0 diesel o oznaczeniu M47, produkowane w latach 1998 do 2007 posiadały mało żywotne turbosprężarki, krótko dotrzymujące bezawaryjności koła dwu-masowe i koła pasowe. To jednak nic wobec prawdziwej ich bolączki: pękającego wału korbowego.

BMW N47 – szybko zużywający się rozrząd

Wydawać by się mogło, że następca M47 będzie bezawaryjny. Faktycznie sprężarki i koła dwumasowe dłużej zachowywały swą żywotność. Pojawił się natomiast nowy problem: łańcuch rozrządu. Łańcuch ten rozciąga się, powodując uszkodzenia zębatek, przesunięcie rozrządu powodujące nierówną pracę silnika, a z czasem rozciągnięty łańcuch powoduje przeskoczenie rozrządu i wtedy potrzebny jest remont silnika. Wymiana rozrządu w N47 jest trudna ponieważ rozrząd umieszczono od strony kabiny, a jak w starszych silnikach z przodu pojazdu.

Rozrząd w silnikach N47 był dwukrotnie poprawiany przez BMW. Niestety nawet po poprawkach rozrząd w autach, które mają 150 – 200 tysięcy kilometrów nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany.

BMW B47

Wydawać by się mogło, że w kolejnej generacji 2.0 diesla BMW nie będzie już problemów z rozrządem. Nic bardziej mylnego! Niestety również i ta, najnowsza odmiana, cierpi na notoryczne usterki układu rozrządu przy przebiegu bliskim 200 tysięcy.

Ten wpis został opublikowany w kategorii BMW, Silniki i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *