Kilka podstawowych zasad:
- Wymieniać olej zgodnie z zaleceniem producenta lub wcześniej. Dopilnować żeby olej był wlewany do zimnej skrzyni. Szok temperaturowy spowodowany zbyt dużą różnicą temperatur gorących elementów i zimnego nowego oleju może spowodować uszkodzenie
- Sprawdzać poziom oleju co 5000 km i eliminować wycieki. Nigdy nie można jeździć ze zbyt niskim stanem
- Gdy jest zimno na dworze (poniżej zera) odczekać chwilkę przed ruszeniem z miejsca i wrzuceniem biegu D (dla -10 st. minimum 1 minute)
- Nigdy nie wrzucać biegu R ani D przy podwyższonej prędkości obrotowej silnika (np. z wciśniętym pedałem gazu lub gdy falują obroty)
- Unikać dynamicznej na zimnej skrzyni biegów
- Nie stosować bujania autem przód tył przy wjechaniu do głębokiego śniegu
- Nigdy nie wrzucać R i D podczas jazdy
- Trzymać hamulec tak mocno podczas załączania biegu by koła nie ruszyły się
- Nie przerzucać nagle między R i D tylko zrobić niewielki odstęp czasowy (nawet jeśli zawracamy na środku ulicy i czeka 100 samochodów i trąbi)
- Dbać o układ przeniesienia napędu, półosie, wały napędowe, łączniki itp. – luzy na tych elementach mogą spowodować szybsze zużycie skrzyni
- Przy autach z instalacją gazową zadbać o jej poprawne ustawienie w każdym zakresie obrotów
Czy mogę zamiast Dextron II wlewać Dextron III? Mam stare renault safrane z automatem, kupiłem go 3 lata temu, zrobiłem 60 kkm… nie dawno dowiedziałem się że olej wymienia sie co 30 kkm, mechanik mówi ze do tego auta trzeba wlać D II ale on ma tylko Dextron III na stanie i może mi go wlać w cenie Dextron II bo tego ma w hurcie jednak trochę boje się, żeby nie załatwić skrzyni.