Audi A6 C5 2.5 TDI

Audi A6 2.5 TDI to kusząca propozycja na rynku samochodów używanych. Samochód wygląda nowocześnie (sylwetka z 1997 roku – konkurencyjne BMW E39 i Mercedes W210 z 1995), jest komfortowy (4,8 m długości), posiadający bardzo duży bagażnik, niezłe osiągi (poniżej 10 sek do 100 km/h) i nie kosztuje już tak wiele jak przed laty. Ceny znacznie spadły. A6 w tej wersji silnikowej można już kupić za 13 000 zł.

Ile pali?

Średnie spalanie A6 2.5 TDI w cyklu mieszanym oscyluje w okolicach 7 litrów ON na 100 km/h. Nawet przy obecnych cenach oleju napędowego nie jest to zbyt dużo. Na trasie samochód spala znacznie mniej – przy spokojniej jeździe około 5 – 6 litrów paliwa. Rekordziści chwalą się w internecie spalaniem rzędu 4,5 litra na 100 km jednakże jest to możliwe tylko w przypadku prawdziwego ekodrivingu i jazdy 70 km/h po równym.

Kosztowna eksploatacja?

Najkosztowniejsze w A6 w wersji Allroad jest zawieszenie. Przednia poduszka pneumatyczna Audi A6 allroad c5 kosztuje 1600 zł. I jest to cena za zamiennik.

Ile kosztuje wymiana rozrządu

A6 ma rozrząd na pasku, co kilkadziesiąt tysięcy km należy go wymienić. Koszt części to około 1300 pln. Koszt robocizny jest różny, w zależności od warsztatu od 500 do 1000 pln.

Zobacz również:

Dane techniczne Audi A6 C5 2.5 TDI

Ten wpis został opublikowany w kategorii Audi, Audi A6 i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Audi A6 C5 2.5 TDI

  1. Max pisze:

    średnie spalanie 7 litrów to bzdura! Posiadam A4 2.5 TDI i nigdy na dojazdy do pracy ciechanów -> mława plus wypady do rodziny na mazury nie spalił mi mniej niż 7,5 litra. Najczęściej 8,1 – 8,8 litra. Nie wierze że cięższe A6 spali mniej!

  2. Remik Warszawa pisze:

    w życiu bym teraz nie kupił 2.5 TDI – w tych silnikach pada wszystko nawet wałki rozrządu

  3. Irek pisze:

    Na forum Audi już tego auta tak nie chwalą…

  4. Grzegorz pisze:

    Posiadam Audi A6 C5 2,5 TDi samochód ogólnie ok. przebieg 300 tyś silnik AKN jestem z niego zadowolony spalanie w mieście około 8 l w trasie 5l/6l nie przekraczając 120km/h. wbrew opinią samochód nie jest tak awaryjny. Mam go od 5 lat jedyne usterki uszkodzenie sterownika ABS , wymiana górnych wahaczy co około 50 tyś, oraz uszkodzony alternator był Valeo zamieniłem na Boscha i jest ok.

  5. Kaflo pisze:

    Zgadzam sie posiadam audi a4 2.5tdi 150koni akn z 1999r,przebieg 340tys i maszyna gra i buczy jedyne co to turbo padlo ale nie ma sie co dziwic troche juz autko przezylo.a co do tych debili z 1.9to sa zazdrosnicy i tyle przerazone dzieciaki ktorych wkurwia jak zostaja w tyle i wachala smrod debile..i tyle

  6. AudiA6 pisze:

    Również posiadam A6 C5 2.5 TDI od roku od 2007, więc na dziś już prawie 6 lat. Ten samochód z ręczną skrzynią biegów i po liftingu (163KM) na trasie przy standardowej jeździe spala 6l ON. W jednym z większych miast w Polsce w korkach spalanie dojdzie do 10l ON.
    Wymiana rozrządu w 2013r to około 1500 – 2000 PLN wraz z robocizną.
    W porównaniu z moimi poprzednimi samochodami auto nie psuje się a standardowe wymiany części są 20% droższe niż dla standardowych aut: Opel, Renault, Kia itd.
    Pozdrawiam posiadaczy!

  7. malypmw pisze:

    posiadam a6 2.5tdi v6 rok 2000 od 3 lat i spali 4,5 po trasie przyjezdzie 120 km jadac do polski z anglii na 55 litrach zrobilem 750 mil wiec nie fandzol ze audi nie spali 4,5 bo taka jest prawda ze tak malo spali

  8. pawel pisze:

    jak kupujecie stare graty to sie sypia i pala jak traktory, moze zaprzeczycie? nie prawda?
    mam roczne A6 w dieslu i przejechalem z francji do PL przez austrie na jednym baku jadac normalnie i nie jak emeryt.

  9. Gehem pisze:

    Miałem takie Audi, teraz kupiłem, za namową rodziny, Chevroleta Epica, i tęsknie za tymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi i poziomem wykonania Audi. Przyznać jednak muszę z przykrością, że mimo że Epica również jest w dieslu i ma niezły przelot (porównywalny z Audi) to psuje się mniej…

  10. plc pisze:

    też ma A6 C5 z 2,5tdi.
    na trasie nie przekraczając 160km/h spala ok 5…6litrów więc naprawdę nie dużo.
    jak się go doładuje i waga wzrośnie to spala 7…7,5l.
    Po za tym napęd na cztery kółka i tu jest minus. Czasami wpada w wibracje.
    Komfort jazdy naprawdę dobry , silnik nie czuje prawie w ogóle klimatyzacji w mrozy zapalał bez najmniejszego problemu.
    Ale jak by nie patrzeć , awaryjność niska ale jak się sypnie to już czuć po kieszeni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *